• ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
  • کد خبر: 27984
دانشجو

دانشگاه فرهنگیان شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش ایران پژواک، بر این اساس‌، در شرایط و ضوابط اختصاصی فرهنگیان رسمی و پیمانی وزارت آموزش و پرورش برای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان آمده است: بر اساس آیین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته وزارت علوم تحقیقات، فناوری درصورتی که دانشجوی دوره روزانه در مدت سنوات مجاز (یعنی۵ نیمسال) فارغ التحصیل نگردد ادامه تحصیل وی در نظام شبانه و با اخذ شهریه مصوب هیأت امناء دانشگاه خواهد بود.

همچنین، دارا بودن حکم کارگزینی مبنی بر استخدام رسمی یا پیمانی در زمان ثبت نام در آزمون (مشروط به تداوم اشتغال در آموزش و پرورش) در تاریخ صدور حکم استخدام رسمی و یا پیمانی داوطلبان باید قبل از پایان مهلت قانونی ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد باشد در غیر اینصورت مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان نبوده و در صورت انتخاب و قبولی، قبولی آنان "لغو" میگردد.

دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده که معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای قرادادی و.. که فاقد حکم کارگزینی رسمی و یا پیمانی باشند، مجاز به انتخاب رشته نیستند و در صورت انتخاب، قبولی آنان لغو خواهد شد. دارا بودن فرم "موافقت با ادامه تحصیل کارکنان" ( رسمی یا پیمانی) از اداره آموزش و پرورش محل خدمت خود بر اساس شرایط مندرج در فرم موافقت با ادامه تحصیل کارکنان الزامی است و داوطلبان باید برای دریافت فرم موافقت با ادامه تحصیل کارکنان در زمان ثبت نام در آزمون به ادارات آموزش و پرورش محل خدمت خود مراجعه نمایند.

عدم ارائه فرم "موافقت با ادامه تحصیل کارکنان" توسط محل خدمت به منزله نداشتن شرایط ثبت نام در آزمون است. لذا درصورتی که داوطلب بدون داشتن موافقت نامه کتبی "فرم موافقت با ادامه تحصیل کارکنان" انتخاب رشته نموده و پذیرفته شود، قبولی وی "کان لم یکن" تلقی خواهد شد.

بنا بر اعلام دانشگاه فرهنگیان‌، صدور فرم "موافقت با ادامه تحصیل کارکنان"توسط محل خدمت به شرطی امکان پذیر خواهد بود که با رعایت شرایط و ضوابط مربوط بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور، اعمال مدرک منع قانونی نداشته باشد. همچنین، نیروهای خدماتی و اداری که دارای حکم کارگزینی رسمی وپیمانی می باشند به شرطی مجاز به انتخاب کد رشته محلهای دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی هستند که اداره کل آموزش و پرورش استان محل خدمت، قبل از شرکت در آزمون، با تغییر رشته شغلی از خدماتی و یا اداری به مشاغل آموزشی موافقت نموده و بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل، فرم موافقت با ادامه تحصیل را نیز صادر نماید. درغیر این صورت،ثبت در آزمون و قبولی در کد رشته محلهای ویژه فرهنگیان برای این افراد " کان لم یکن" تلقی خواهد شد.

چنانچه داوطلب فرم "موافقت با ادامه تحصیل کارکنان" را قبل از ثبت نام در آزمون از محل خدمت اخذ ننماید و بعد از قبولی در دانشگاه به محل خدمت مراجعه کند، فرم مزبور علاوه بر تأیید محل خدمت، منوط به موافقت اداره کل آموزش وپرورش استان سهمیه خدمتی خواهد بود. در غیر این صورت دانشگاه محل قبول فرد را" کان لم یکن" تلقی خواهد کرد.

در اطلاعیه دانشگاه فرهنگیان آمده است: فرهنگیانی که به هر نحوی قبلا مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی یا آزاد به صورت معادل یا غیر معادل دریافت نموده و در حکم کارگزینی آنان اعمال شده باشد، مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان نیستند.

پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی "دانشگاه فرهنگیان" درصورت داشتن حداقل ۳ سال سابقه خدمت اداری یا آموزشی در وزارت آموزش و پرورش، می‌توانند با رعایت سایر ضوابط و مقررات تحصیل نمایند. طول مدت سنوات تحصیل دانشجویان متعهد خدمت فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان و یا دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی، جزء سابقه خدمت اداری یا آموزشی آنان جهت ادامه تحصیل، قابل احتساب نیست.

همچنین فرهنگیانی که به هر نحوی قبلا مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی یا آزاد به صورت معادل یا غیر معادل دریافت نموده‌اند مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان نیستند.

بر اساس اعلام دانشگاه فرهنگیان، کلیه رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان، مخصوص شاغلان رسمی و یا پیمانی واجد شرایط آموزش و پرورش است لذا سایر داوطلبان اعم از قراردادی، قرارداد تطبیقی نهضت سواد آموزی، شرکتی، معلمان حق‌التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، حق‌التدریسی‌های مدارس غیرانتفاعی، داوطلبان آزاد و...، مجاز به انتخاب این رشته‌ها نبوده و در صورت انتخاب و قبول شدن، قبولی آنان لغو خواهد شد.

همچنین امکان استفاده ازخوابگاه برای دانشجویان دانشگاه تربیت شهید رجایی میسر نیست؛ به همین جهت، خوابگاه در حد امکانات موجود درصورت وجود خوابگاه و با رعایت ضوابط و مقررات مربوط، فراهم خواهد شد.

بنابر اعلام دانشگاه فرهنگیان، صرفاً فرهنگیان دارای حکم کارگزینی با نوع استخدام رسمی که دارای رشته شغلی هنرآموز بوده و درحال حاضر در پست مدیر و یا معاون فنی هنرستان ها خدمت می نمایند، مجاز به انتخاب کد رشته محل های مربوط به رشته« مدیریت آموزشگاهی ویژه هنرستانها » هستند. اعمال مدرک تحصیلی این گونه پذیرفته شدگان، بعداز فراغت از تحصیل تابع ضوابط و مقررات مربوط است و تحصیل در این رشته حقی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی