سید رضا فاطمی‌امین

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید و واردات خودروهای اقتصادی متناسب با قدرت خرید مردم در دستور کار است.

به گزارش ایران پژواک، سید رضا فاطمی‌امین در مراسم رونمایی از نخستین خودروی کراس‌اوور گروه صنعتی ایران‌خودرو اظهار داشت: اوایل اسفندماه رییس‌جمهوری طی بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودر، فرامین هشت‌ماده‌ای صادر کرد که برخی از مفاد آن از جمله افزایش طول دوره گارانتی خودروها از ۳۶ به ۶۰ ماه از همان ابتدا اجرایی شد.

وی بیان‌داشت: با این حال برخی دیگر از این فرامین به‌تدریج در حال اجراست که از آن جمله کاهش تعداد خودروهای ناقص باقی مانده در کف کارخانجات از ۱۷۰ هزار دستگاه در بهار پارسال به کمتر از ۴۲ هزار دستگاه در مدت مشابه امسال است.

فاطمی‌امین ادامه‌داد: در یک ماه اخیر دو خودروساز بزرگ کشور به رقم ۱۰۰ درصد عبور مستقیم خودرو دست یافتند که حاکی از وضعیت خوب تولیدات است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزاشی ۱.۵ برابری تولید خودرو در سال جاری، خاطرنشان‌کرد:‌ در سه ماهه نخست امسال خودروسازان ۹۸ درصد برنامه تولید را اجرایی کردند.

لزوم رو آوردن به پلتفرم‌های جدید

وزیر صمت تاکید کرد:‌ یکی از نکات مدنظر رییس‌جمهور، جایگزینی خودروهای قدیمی با خودروهای جدید است؛ پلتفرم‌های قدیمی زیادی در کشور وجود دارد که قابلیت توسعه محصول ندارند و اگر به دنبال دستیابی به کیفیت بالاتر تولیدات هستیم باید به پلتفرم‌های جدید روی بیاوریم.

وی ادامه‌داد: امروز شاهد رونمایی از خودروی «ری را» هستیم که روی پلتفرم تارا توسعه یافته و تولید شده است و این مساله نشان‌دهنده ظرفیت‌های تولید در خودروسازی کشور است.

فاطمی‌امین گفت: ‌این خودرو در اواخر شهریورماه پس از پشت سر گذاشتن آزمون‌های جاده‌ای، اوایل سال آینده وارد بازار خواهد شد.

خبرهای خوب از بهبود کیفیت خودروها تا پایان امسال

وی خاطرنشان‌کرد: ‌همانطور که مشکلات تولید و تحویل خودرو و محصولات ناقص حل شده، محصولات جدید نیز به‌تدریج رونمایی خواهند شد و تا پایان امسال خبرهای خوبی درخصوص بهبود کیفیت خودروها خواهید شنید.

حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: برای حذف قرعه‌کشی خودرو، باید شکاف بین عرضه و تقاضا کاهش یابد، امسال ۱.۵ برابر سال گذشته تولید خواهیم داشت و آیین‌نامه واردات خودرو هم در حال نهایی شدن است که این دو جریان سبب کاهش قرعه‌کشی تا پایان سال خواهد شد.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت تمام شده خودروهای تولیدی تا پایان سال خبر داد که به کاهش زیان خودروسازان منجر شده و بهبود فرآیند تولید را به دنبال خواهد داشت.

تولید خودرو متناسب با قدرت خرید مردم

فاطمی‌امین در ادامه اظهار داشت: برای سال‌ها پراید و تیبا نقیصه تولید خودروهای اقتصادی متناسب با قدرت خرید مردم را رفع کرده بودند، اما امروز به معضلی جدی تبدیل شده و تولید خودروهای اقتصادی باکیفیت و سازگار با قدرت خرید آحاد مردم در دستور کار است.

وی بیان‌داشت: در آیین‌نامه واردات خودرو، مشوق‌هایی برای واردات خودروهای اقتصادی در نظر گرفته شده که از جمله آنها در نظر گرفته شدن سقف قیمتی و افزایش تدریجی داخلی‌سازی خودروها است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی