• ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
  • کد خبر: 28110
پهپادهای دریایی

به نظر می‌رسد قاچاقچیان از پهپادهای بزرگ زیر آبی برای قاچاق مواد مخدر استفاده می‌کنند، چرا که پلیس اسپانیا به تازگی چند نمونه از آنها را کشف و ضبط کرده است.

به گزارش ایران پژواک به نقل از بی‌بی‌سی، پلیس ملی اسپانیا در پی تحقیقاتی ۱۴ ماهه، سه پهپاد زیر آبی را که برای قاچاق مواد مخدر از طریق تنگه جبل‌الطارق ساخته شده بودند، توقیف کرد.

فناوری وسایل نقلیه بدون سرنشین روز به روز در حال توسعه است و هم اکنون طیف وسیعی از کاربردها را مانند تحویل غذا و دارو ارائه کرده است و در عین حال به کشورها کمک می‌کند تا حملات احتمالی را خنثی کنند.

اکنون به نظر می‌رسد با وجود پهپادهایی که در حال حاضر در دسترس هستند، مزایای استفاده از این فناوری، خارج از دسترس قاچاقچیان مواد مخدر نیست.

سال گذشته گزارش شد که چگونه از یک پهپاد پنج موتوره با قابلیت پرواز هفت ساعته برای قاچاق مواد مخدر استفاده شد. این پهپاد توسط واحد جرایم تخصصی پلیس ملی اسپانیا توقیف شد و اکنون حدود یک سال پس از آن واقعه، پلیس اسپانیا از روشی متفاوت برای انتقال مواد مخدر، این بار از طریق آب پرده برداشته است.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، اسپانیا به دلیل نزدیکی جغرافیایی با مراکش که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گیاه شاهدانه در جهان است، به دروازه قاچاق مواد مخدر به اروپا تبدیل شده است.

نزدیکترین نقاط میان این دو کشور که متعلق به دو قاره متفاوت هستند، تنها حدود ۱۵ کیلومتر از هم فاصله دارند. تنگه جبل الطارق این دو نقطه را از هم جدا می‌کند که با توجه به فاصله نه چندان زیاد میان آنها می‌توان به راحتی از آن عبور کرد. به عنوان مثال سال گذشته در ماه آوریل، پلیس اسپانیا ۱۰۰ نفر از اعضای یک باند را دستگیر کرد که از قایق‌های تندرو برای حمل حشیش استفاده می‌کردند.

این بار اما قاچاقچیان، خود را در خطر قرار نداده‌اند و قصد داشتند از سه پهپاد زیردریایی بدون سرنشین برای حمل مواد مخدر استفاده کنند که هر کدام قادر به حمل ۲۲۰ کیلوگرم مواد مخدر هستند. البته در حالی که یکی از این پهپادها به طور کامل ساخته شده بود، دو پهپاد دیگر در دست ساخت بودند که پلیس، آنها را توقیف کرد.

بر اساس بیانیه رسمی پلیس، این پهپادها قرار بود به قاچاقچیان مواد مخدر فرانسوی تحویل داده شوند.

تحقیقات ۱۴ ماهه که با مشارکت پلیس فرانسه انجام شد، نشان داد که اعضای این باند در چند شهر اسپانیا پخش شده‌اند و به مشتریانی در ایتالیا، دانمارک و فرانسه کمک لجستیکی می‌کنند. این باند در ساخت قسمت زیرین و مخفی قایق‌ها و محفظه‌های ذخیره‌سازی مخفی برای خودروها و تریلی‌ها تخصص دارد و اکنون در حال ساخت پهپادهای زیردریایی بوده است.

پلیس اسپانیا همچنین شش پهپاد هوایی را توقیف کرده است که هر کدام ظرفیت پرواز بیش از ۳۰ کیلومتری را در حالی داشتند که محموله‌هایی تا ۲۰۰ کیلوگرم را حمل می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی