بوریس جانسون

در ادامه بحران برای دولت جانسون، وزیر امور کودکان و خانواده انگلیس امروز (چهارشنبه) از سمتش کناره‌گیری کرد و به دولت بوریس جانسون تاخت.

به گزارش ایران پژواک به نقل از خبرگزاری رویترز، «ویل کوئینس» پس از آن از دولت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس کناره‌گیری کرد که او را برای دفاع از جانسون بر سر رسوایی «کریس پینچر» راهی مصاحبه‌ای در تلویزیون کردند.

کوئینس گفت، از آنجایی که مشخص شده اطلاعاتی که به او داده شد، "نادرست بوده" او چاره‌ای جز استعفا ندارد.

این سیاستمدار انگلیسی روز دوشنبه در مصاحبه‌هایی گفت که به او "تضمین قاطع" داده شده که بوریس جانسون "اصلا از هیچ اتهامی علیه پینجر مطلع نبوده است."

اما به دنبال این صحبت‌ها دفتر نخست‌وزیری انگلیس در روز سه‌شنبه اعتراف کرد که این صحبت صحت ندارد و جانسون از تحقیقاتی علیه رفتار پینچر آگاه شده بود. پینچر، معاون رئیس حزب محافظه‌کار و مسئول نظارت بر عملکرد نمایندگان محافظه‌کار در پارلمان انگلیس بود.

در استعفانامه ویل کوئینس که خودش در توییتر منتشر کرد، آمده است: با نهایت تاسف، امروز استعفای خودم را تقدیم نخست‌وزیر کردم. روز دوشنبه من صحبت‌هایی را در رسانه‌ها مطرح کردم که الان مشخص شده نادرست بوده‌اند.

سخنگوی رسمی جانسون در رابطه با رسوایی پیش آمده گفت که نخست وزیر از اتهامات آگاه بوده، اما این موارد حل شده بوده‌اند. در این بیانیه آمده است «جانسون شخصاً در مورد شروع و نتیجه تحقیقات مطلع شد؛ یک شکایت رسمی وجود داشت؛ فقط تحقیقات تکمیل شده بود، اما پینچر تبرئه نشده بود.»

بوریس جانسون پس از آنکه دو وزیر ارشدش در اعتراض به عملکرد نخست وزیر استعفا دادند، اکنون برای بقای سیاسی خود می‌جنگد. ریشی سوناک، وزیر دارایی و ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس با انتشار نامه‌هایی در فاصله ۱۰ دقیقه استعفا دادند. با انتشار این خبر، تعداد دیگری از مقامات و دستیاران دولت هم استعفا دادند. منتقدان می‌گویند این تحولات جدید برای نخست وزیر در حکم «پایان» است.

جانسون امروز تحت فشار بیشتری هم قرار خواهد گرفت و باید پاسخگوی پرسش‌های نمایندگان پارلمان انگلیس باشد. او قرار است امروز به کمیته‌ای از نمایندگان پارلمان که سیاست‌ها و تصمیمات دولت را بررسی می‌کنند، مدارکی ارائه بدهد.

دولت بوریس جانسون در چند ماه اخیر با رسوایی و بحران روبرو بوده است. در روزهای گذشته کریس پینچر، از نمایندگان ارشد حزب محافظه‌کار در پارلمان انگلیس به آزار جنسی متهم شد. رسوایی اخیر اما پس از آن شدت گرفت که مشخص شد جانسون با وجود اطلاع از این اتهام‌ها، مقام پینچر را ارتقا داده بود.

پس از آن جانسون تحت فشار قابل توجهی قرار گرفت و در یک کلیپ کوتاه گفت که از دادن سمت دولتی به پینچر «به شدت پشیمان است». اما این اقدام به سرعت تحت‌الشعاع قرار گرفت، زیرا ۱۵ دقیقه بعد وزیر بهداشت و وزیر دارایی او استعفا دادند.

انتهای پیام

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هو IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    0 0
    مرگ بر انگلیس ملعون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی