رابرت مالی

نماینده آمریکا در امور ایران در سخنانی مدعی شد در صورتی که ایران به روسیه سلاح بدهد،‌ واشنگتن ابزارهایی برای مجازات این کشور در اختیار دارد.

به گزارش ایران پژواک، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که واشنگتن آماده بازگشت به توافق هسته‌ای است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «ما آماده بازگشت به توافق هسته‌ای هستیم و این توافق مسیر را برای کاهش بیشتر تنش‌ها هموار می‌کند».

این مقام آمریکایی به ادعاهای اخیر درباره اقدام ایران برای ارسال پهپاد به روسیه واکنش نشان داد و گفت: «در صورتی که ایران به روسیه سلاح بدهد،‌ ابزارهایی برای مجازات این کشور در اختیار داریم».

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید دوشنبه (۱۱ ژوئیه) در اظهاراتی مدعی شد که ایران بزودی چند صد پهپاد با قابلیت حمل سلاح به روسیه تحویل می‌دهد. وی در کنفرانسی خبری در واشنگتن ادعا کرد: اطلاعات ما حاکی از آن است که دولت ایران خود را آماده می‌کند، تا در فرصتی بسیار کوتاه چند صد پهپاد و از جمله پهپادهایی که قابلیت حمل سلاح داشته باشند را تحویل روسیه دهد.

یک مقام ارتش آمریکا در ادامه ادعاها درباره قصد ایران برای ارسال پهپاد به روسیه در جمع خبرنگاران آمریکایی گفته که هنوز نشانه‌هایی از وجود سلاح‌های ایران در میان نیروهای ارتش روسیه در جنگ اوکراین دیده نمی‌شود.

این مقام ارتش آمریکا که اشاره‌ای به نام او نشده گفت: «هنوز نشانه‌ای از ظاهر شدن سلاح‌های ایران در میان نیروهای روسیه‌ای در حال نبرد در اوکراین دیده نمی‌شود.»

این ادعا واکنش وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران را در پی داشت و «ناصر کنعانی» سخنگوی این وزارتخانه تصریح کرد: سابقه همکاری‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین برمی‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی