• ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
  • کد خبر: 28459
مقتدی صدر

منابع خبری عراق از بستن چند دفتر جریان حکمت ملی و چارچوب هماهنگی شیعیان عراق توسط حامیان جریان صدر خبر دادند.

به گزارش ایران پژواک، شفق نیوز به نقل از یک منبع امنیتی در استان بصره اعلام کرد که شماری از حامیان جریان صدر با تجمع در مقابل دفتر جریان حکمت ملی در این استان اقدام به بستن آن کردند.

این منبع امنیتی همچنین گفت که معترضان دفتر شبکه الفرات وابسته به جریان حکمت ملی در بصره را نیز بستند.

شفق نیوز در ادامه به نقل از یک منبع در جریان صدر گزارش داد که حامیان این جریان در اعتراض به سخنرانی عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی درباره تشکیل دولت و دیدار اخیر وی با محمد شیاع السودانی، نامزد پست نخست‌وزیری عراق، تعدادی از دفاتر جریان حکمت ملی در بغداد را نیز تعطیل کردند.

طبق گفته این منبع، این روند بستن دفاتر وابسته به جریان حکمت ملی به استان‌های دیگر نیز کشیده خواهد شد.

در همین حال، منابع مطلع نیز به شبکه سومریه نیوز گفتند که چند معترض اقدام به بستن دفاتر و مراکز وابسته به چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در بغداد و چند استان دیگر کردند.

این منابع گزارش دادند: دفتر جریان حکمت ملی در شهر "الکوت"، مرکز استان "واسط"، دفتر عالیه نصیف، نماینده پارلمان در شهرهای "الحریه" و "الکاظمیه"، دفتر احمد سلیم الکنانی، نماینده پارلمان در "الزعفرانیه"، دفتر حزب "الدعوه" در الزعفرانیه و همچنین دفتر جریان حکمت ملی در بصره توسط معترضان بسته شدند.

در همین حال سید عمار حکیم با انتشار توییتی به این اتفاقات واکنش نشان داد.

وی آیه ۲۸ سوره مائده «سوگند که اگر تو به کشتن من دست برآوری من هرگز به کشتن تو دست دراز نخواهم کرد، که من از خدای جهانیان می‌ترسم» را در توییتش نوشت و از هشتگ "#کلا_للفتنة" (نه به فتنه) برای آن استفاده کرد.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره نیز از بسته شدن پل‌های اصلی بغداد به دنبال حرکت شماری از حامیان جریان صدر به سمت میدان التحریر در مرکز بغداد در ساعات اولیه صبح امروز (شنبه) خبر داد.

جمعه نیز منابع از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در مرکز بغداد به دلیل نگرانی بابت ازسرگیری اعتراضات حامیان مقتدی صدر خبر داده بودند.

طبق گزارش این منابع، نیروهای امنیتی عراق چهار پل "الجمهوریه"، "السنک"، "الاحرار" و "الشهدا" و مسیرهای منتهی به میادین "التحریر" و "الخلانی" و مناطق آن را بستند.

در روزهای اخیر بعد از انتخاب محمد شیاع السودانی، از سوی چارچوب هماهنگی شیعیان عراق (بجز صدر) برای نامزدی نخست وزیری عراق، طرفداران مقتدی صدر در مخالفت با این نامزدی به خیابان‌ها آمده‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی