طلا

استخراج طلا یک تجارت جهانی است و صدها شرکت معدنی در ده ها کشور در حال حفاری این فلز گرانبها هستند.

به گزارش ایران پژواک، ۱۰ معدن بزرگ طلا در ۹ کشور مختلف در آمریکای شمالی، اقیانوسیه، آفریقا و آسیا واقع شده است؛ آنها روی هم حدود ۱۳ میلیون اونس یا ۱۲ درصد از تولید جهانی طلا در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص دادند.

استخراج طلا چقدر سودآور است؟/ بزرگترین معادن طلا در کدام کشورها واقع شده است؟

دو بزرگ‌ترین معدن‌کار طلای جهان - Barrick Gold و Newmont Corporation - یک سرمایه‌گذاری مشترک تاریخی را اعلام کردند که عملیات خود را در نوادا اجرایی می‌کنند. شرکت مشترک حاصل، معادن طلای نوادا، اکنون بزرگترین مجتمع معدنی طلای جهان با شش معدن است که سالانه بیش از ۳.۳ میلیون اونس تولید می کنند.

معدن دولتی مورونتاو ازبکستان که یکی از عمیق ترین عملیات استخراج در جهان را انجام می‌دهد، کمتر از ۳ میلیون اونس تولید کرد و آن را به دومین معدن بزرگ طلا تبدیل کرد. مورونتاو بیش از ۸۰ درصد از کل تولید طلای ازبکستان را تشکیل می دهد.

تنها دو معدن دیگر - Grasberg و Olimpiada - بیش از ۱ میلیون اونس طلا در سال ۲۰۲۱ تولید کردند. گراسبرگ نه تنها سومین معدن بزرگ طلا بلکه یکی از بزرگترین معادن مس در جهان است. المپیادا، متعلق به غول معدن طلای روسیه، پولیوس، حدود ۲۶ میلیون اونس ذخایر طلا دارد.

پولیوس همچنین اخیراً با داشتن بیش از ۱۰۴ میلیون اونس ذخایر طلا، به عنوان بزرگترین استخراج کننده از معدن از نظر ذخایر طلا در سطح جهان شناخته شد.

استخراج طلا چقدر سودآور است؟

قیمت طلا از سال ۲۰۱۶ حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است و نزدیک به بالاترین سطح تاریخ ۲۰۰۰ دلار در هر اونس است.

این خبر خوبی برای معدنچیان طلا است که در سال ۲۰۲۰ به حاشیه سود بسیار بالایی دست یافتند. به ازای هر اونس طلای تولید شده در سال ۲۰۲۰، استخراج کنندگان طلا به طور متوسط ۸۲۸ دلار به جیب زدند که به طور قابل توجهی بالاتر از بالاترین قیمت قبلی ۶۶۶ دلار در هر اونس در سال ۲۰۱۱ بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی