• ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۹
  • کد خبر: 28725
بلیت هواپیما

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: قیمت بلیط برای سفر هوایی اربعین شش میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایران پژواک، مجید میراحمدی در حاشیه جلسه ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه درخواست استاندار کربلا در این جلسه این بود که زائران ماندگاری کمتر در کربلا داشته باشند ،گفت: ارائه خدمات مواکب ایرانی بعد از روز اربعین بود چون مواکب عراقی بعد از روز اربعین فعالیت خود را متوقف می کنند.

وی ادامه داد: با تاکید رییس جمهور و وزیر کشور برای کاهش هزینه های سفر اربعین، قیمت پارکینگ ها نسبت به سال قبل کاهش یافت. برای پارکینگ های عمومی و شهرداری ها ۵ هزار تومان در ۲۴ ساعت و پارکینگ های خصوصی ۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

معاون وزیر کشور در مورد واکسن زائران نیز اظهارکرد: زائران باید کارت واکسن خود را با خود به مرزها ببرند یا استعلام آن را به صورت اینترنتی و از طرق موبایل خود ارائه دهند. مبنا این است که دو دوز واکسن زده باشند و اگر شش ماه از تزریق دوز دوم گذشته باشد باید دوز یادآور زده شود. اگر سه دوز تزریق شده باشد، نیازی به دوز یادآور نیست.

میراحمدی درباره بیمه زائران نیز خاطرنشان کرد: مبنای بیمه ۱۸ هزار تومان است ما خدمات را از ۲۳ تا ۱۰۰ درصد نسبت به سال های گذشته افزایش داده ایم.

وی با اشاره به اینکه زائران کشورمان می توانند از مرزهای خسروی، باشماق و تمرچین استفاده کنند، گفت: اتباع افغانستانی و پاکستانی فقط از مرز شلمچه خارج می شوند و سایر اتباع از مرز خسروی خارج می شوند.

میراحمدی درباره زمان کار پایانه های مرزی بیان کرد: مرزها ۲۴ ساعته فعالیت می کنند، اما تردد از مرز خسروی به داخل خاک عراق به دلایل امنیتی عراق تا ساعت ۱۷ هر روز است. محدودیتی برای تردد زائران در مرزها نداریم.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور همچنین گفت: استانداران مکلف شده اند با بسیج امکانات ترابری استان ها نیاز زائران در حوزه حمل ونقل را برآورده کنند. پارکینگ ها را افزایش قابل توجه داده ایم و توصیه می کنیم کسانی که برایشان مقدور است از وسیله شخصی استفاده کنند. سفیر کشورمان در عراق هم با طرف عراقی صحبت می‌کند که امکانات ترابری عراقی به پشت مرز خسروی بیاید تا زائران به داخل عراق منتقل شوند.

میراحمدی همچنین با بیان اینکه سفر چارتر برای اربعین ممنوع است، اظهار کرد: قیمت بلیط برای سفر هوایی اربعین ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. وزیر راه بر این مساله نظارت دارد.

وی با اشاره به اینکه موکب ها از ۲۱ ماه محرم می توانند در عراق برپا شوند، تصریح کرد: حشدالشعبی و وزارت دفاع عراق مسئولیت تامین امنیت در این کشور را بر عهده دارند. طرف عراقی هیچ درخواستی برای حضور نیروهای امنیتی ایران در داخل خاک خود نداشته است. امنیت صددرصد در عراق برقرار است، سفارت ما در عراق هفت قرارگاه تشکیل داده است که در جنبه های امنیتی هم فعال هستند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور خاطر نشان کرد: تاکنون ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند. بین ۴ تا ۵ میلیون زائر با زائران غیر ایرانی در مراسم اربعین خواهیم داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی