• ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
  • کد خبر: 29254
خشخاش

«ملا عبدالحق همکار» معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت داخلی طالبان گفت که کشت خشخاش درافغانستان به صفر رسیده و در یک سال گذشته نیز بیش از ۷۸ هکتار از کشتزار این ماده مخدر تخریب شده‌ است.

به گزارش ایران پژواک، معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت داخلی طالبان در نشست گزارش‌دهی از کارنامه‌ یک ساله‌ی این نهاد، افزود: بیش از دو هزار قاچاقچی مواد مخدر نیز در یک سال بازداشت شده‌اند و ۴۸ هزار معتاد هم برای درمان به درمانگاههای ویژه انتقال یافته‌اند.

ملا عبدالحق همکار از بازداشت دو هزار و ۹۵ قاچاقچی مواد مخدر و نیز کشف و ضبط ۲۸ کارخانه تولید این مواد در این کشور خبر داد.

معاون مبارزه با مواد مخدر طالبان افزود: در سال ۱۴۰۱ اقدامات و عملیات مبارزه با مواد مخدر دستاوردهای خوبی داشته است و این روند ادامه دارد.

مولوی عبدالرحمان قاسمی، یکی دیگر از مقامات نهاد مبارزه با مواد مخدر طالبان، گفت: بزودی برگزاری کنفرانس بین‌المللی میان کشورهای منطقه در راستای مبارزه با مواد مخدر در کابل برگزار خواهد شد.

پیش از این سازمان ملل متحد در گزارشی در اوایل سال جاری افغانستان را بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان اعلام کرده بود و به دنبال آن طالبان کشت مواد مخدر در این کشور را ممنوع اعلام کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی