• ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
  • کد خبر: 29414
فروشگاه آلمانی

نشریه اشپیگل به نقل از انجمن خرده فروشی آلمان (HDE) گزارش داد که بیش از ۱۵۰۰۰ فروشگاه در این کشور به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی با ورشکستگی روبرو هستند.

به گزارش ایران پژواک از راشاتودی، نشریه اشپیگل روز جمعه به نقل از انجمن خرده فروشی آلمان (HDE) گزارش داد که بیش از ۱۵۰۰۰ فروشگاه در این کشور به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی با ورشکستگی روبرو هستند.

بر اساس این گزارش، انجمن خرده فروشی آلمان در نامه‌ای به رابرت هابک، معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد این کشور هشدار داد که "هزینه های انفجاری انرژی" باعث شده است که تعداد روزافزون خرده فروشان نتوانند زندگی خود را تامین کنند.

این انجمن وضعیت را برای مشاغل مختلف "تهدیدکننده" خواند و هشدار داد که ممکن است حدود ۱۶۰۰۰ کسب و کار در سال جاری میلادی ورشکست شوند و این در حالی است که "روند منفی" برای کسب و کارها احتمالا تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

به گفته این گروه، افزایش هزینه های انرژی که از ابتدای سال به طور متوسط ۱۴۷ درصد افزایش یافته، مانع از کسب سود خرده فروشان شده است.

سهم هزینه‌های برق در حجم فروش خرده‌فروشان به طور متوسط تقریباً به ۳ درصد رسیده است و بسیاری در این بخش انتظار دارند این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۵ درصد برسد.

به گفته جوزف سانکتجوهانسر، رئیس انجمن خرده فروشی آلمان و استفان جنت، مدیر عامل این انجمن، بازده تولید شده در بسیاری از بخش‌های خرده‌فروشی در حال حاضر بسیار کم است.

بنا بر این گزارش، سود عملیاتی بخش پوشاک به عنوان درصدی از فروش ۲.۱ درصد است در حالی که در مورد کفش در حال حاضر منفی ۱.۲ درصد است. حتی در بخش مواد غذایی، این رقم بین ۲ تا ۴ درصد است.

این گروه هشدار داد که چنین وضعیتی ممکن است بسیاری از شرکت ها را "در معرض آسیب" قرار دهد.

انجمن خرده فروشی آلمان می‌گوید با توجه به کاهش شدید قدرت خرید خانوارها و تورم بی‌سابقه، احتمالاً نمی‌توان هزینه‌های فزاینده انرژی را به مصرف‌کنندگان منتقل کرد.

این گروه از دولت این کشور خواست تا با محدود کردن موقت تعرفه‌ها و کاهش مالیات برق و رساندن آن به حداقل میزان ممکن، در این روند مداخله کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی