زیره سبز

برای لاغری سریع و چربی سوزی بهتر، آب زیره سبز را امتحان کنید، شما می توانید آب زیره سبز را به راحتی در منزل، با دانه های زیره سبز تهیه کنید. این ادویه که پر از آنتی اکسیدان ها است، ثابت کرده که می تواند سیستم ایمنی و سلامت سیستم گوارش را بهبود ببخشد و التهاب و ریسک سرطان را کاهش دهد.

به گزارش ایران‌پژواک، زیره سبز، یک چربی سوز قوی و سریع است و به خاطر همین فواید چربی سوزی اش، مورد تحقیق قرار گرفته است و افزایش میزان سوخت و ساز را در کسانی که این جربی سوزی را تحربه کرده اند، نشان داده است. سوخت و ساز سریع تر، یعنی بدن کالری ها را با سرعت بیشتری می سوزاند.

در یک آزمایش کوچک بالینی که ۸۸ زن دارای اضافه وزن در آن شرکت کردند، یک گروه آزمایشی از زنان، ماست پر از زیره سبز را در دو وعده روزانه به مدت سه ماه خوردند. گروه بازبینی، همان مقدار ماست را بدون اضافه کردن پودر زیره سبز در همان مدت زمان خوردند.

معلوم شد که فقط آن زنانی که زیره سبز را مصرف کردند، به میزان قابل توجهی وزن، توده بدنی، اندازه دور شکم، و توده چربی خود را کاهش دادند. آن ها همچنین با میزان کلسترول، تری گلیسرید، و ال دی ال )کلسترول بد( کمتری در خون شان مواجه بودند. در حالی که کلسترول خوب اچ دی ال بدن آنها افزایش یافته بود.

آب زیره سبز با تنظیم میزان قند خون؛ به سلول ها برای پاسخ مناسب به گلوکز و انسولین، کمک می کند. وقتی قند خون شما بالا است، گلوکز بیشتری نسبت به آن مقداری که برای انرژی نیاز دارید، می تواند در سلول های شما ذخیره شود و می تواند تبدیل به چربی شود.

چگونه آب زیره سبز درست کنیم؟

آب زیره سبز (که به آن آب جیرا هم می گویند) می تواند به صورت گرم یا سرد مصرف شود.

طرز تهیه:

۱- یک قاشق سوپ خوری دانه زیره سبز را در یک یا دو لیوان آب در طول شب بخیسانید. (بعضی از افراد دوست دارند ابتدا دانه ها را با یک وردنه خرد کنند تا روغن های طبیعی آنها خارج شوند).

۲- صبح روز بعد، مخلوط را به مدت تقریبا ۵ دقیقه بجوشانید.

۳- وقتی آب خنک شد، دانه ها را بیرون بیاورید و در آب، یخ بریزید یا آن را تا دمایی که می خواهید، گرم کنید.

آب زیره سبز طعمی خاص دارد و بهتر است که مقداری شیرین کننده طبیعی یا دارچین به نوشیدنی خود اضافه کنید تا طعم آن را بهبود ببخشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی