هواپیما

پرنده مرموز بدون سرنشین X-۳۷B که شنبه ۱۲ نوامبر پس از ۹۰۸ روز پرواز بی‌وقفه در پایگاه هوایی کندی‌سنتر به زمین نشست به گفته کارشناسان روس و چینی می‌تواند برای اهداف نظامی چون حمل سلاح‌ مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایران‌پژواک، این هواپیمای مرموز بخشی از یک پروژه محرمانه در نیروی فضایی ارتش آمریکا است که اخیرا رکورد پرواز بی‌وقفه در فضا را شکسته است.

اطلاعات زیادی درباره ماموریت این پرنده در فضا وجود ندارد اما بر اساس آنچه اعلام شده است این پرنده در این سه سال در فاصله ۴۰۰ کیلومتری زمین مشغول برخی آزمایش‌های علمی بوده است.

بویینگ در آغاز این پرنده را برای ناسا طراحی کرده بود اما پس از آن به نیروی فضایی تازه تاسیس آمریکا راه پیدا کرد.

ایکس‌ ۳۷ بی پرنده‌ای ترکیبی از فضاپیما و هواگرد است که چهره‌اش شباهت بسیاری به شاتل فضایی معروف قدیمی ناسا دارد.

این پرنده برای انجام ماموریت رکوردشکن خود با راکت اطلس پنج لاکهید مارتین به فضا پرتاب شد و در مدار قرار گرفت.

هواگرد مرموز بویینگ تا کنون بیش از ۶ ماموریت فضایی را پشت سر گذاشته است و در مجموع حدود ۱۰ سال را در مدار زمین گذارنده است. مجموع مسافت طی شده توسط این فضاهواپیما تا کنون به بیش از ۲ میلیون کیلومتر رسیده است.

نیروی فضایی ارتش آمریکا فقط اطلاعات اندکی درباره آزمایش های انجام شده توسط این پرنده مرموز در آخرین پرواز آن فاش کرده است که استقرار یک ماهواره آموزشی تحقیقاتی با هدایت الکترومغناطیسی بود.

البته رقبای آمریکا از جمله روسیه و چین درباره این پرنده گمانه‌زنی‌هایی کرده‌اند که جالب است.دیمیتری روگوژین، رئیس سابق آژانس فضایی روسیه، در مصاحبه با شبکه خبری دولتی روسیه-۲۴ ادعا کرد که این فضاپیما می‌تواند برای جاسوسی یا حمل سلاح های کشتار جمعی مورد استفاده قرار گیرد.

سونگ ژونگ پینگ، کارشناس نظامی و مفسر چینی، این احساس را تکرار کرد و به ساوت چاینا مورنینگ پست گفت که توانایی این سفینه برای تغییر مدار خود در اواسط پرواز به آن امکان جاسوسی از ماهواره های دیگر یا اهداف مستقر در زمین و همچنین انجام حملات از سوی آن را می دهد.

هواپیمای مرموز آمریکا که چین و روسیه را نگران کرده است

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی