• ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
  • کد خبر: 30916
امیررضا واعظ آشتیانی

مدیرعامل سابق استقلال در گفت و گو با خبرآنلاین وضعیت فعلی این تیم را بحرانی ارزیابی کرد.

به گزارش ایران‌پژواک، استقلال با باخت مقابل تراکتور وارد بحران عجیبی شد، مدافع عنوان قهرمانی حالا با انتقاد شدید از سمت هواداران مواجه شده که از مدیریت تا سرمربی و بازیکنان را عامل اصلی این ناکامی های اخیر می‌دانند و اگر این روند ادامه داشته باشد بدون شک آبی ها در نیم فصل دوم با مشکلات شدیدتری روبرو خواهند شد، با توجه به حواشی اخیر با امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال هم کلام شدیم تا به ارزیابی شرایط استقلال بپردازیم؛

شایعاتی که این روزها بیشتر از همه مطرح است بحث اختلاس نجومی آجورلو در باشگاه استقلال است، چنین موضوعی از نظر شما حقیقت دارد؟
من بارها گفتم کسانی که مسئولیت داشته‌اند باید شفاف‌سازی کنند؛ البته نه از طریق رسانه بلکه باید جلسه بگذارند تا این همه گمانه‌زنی در رسانه‌ها صورت نگیرد. باید مسئولان وزارت ورزش همراه با آقای آجورلو و اگر نیاز باشد سازمان خصوصی‌سازی این نشست را برگزار کنند و هزینه‌ها در این جلسه بررسی شود. به این نحو قبل از اینکه این همه گمانه‌زنی در رسانه‌ها بشود، شفاف‌سازی شده و مشخص می‌شود پول‌ها چطور و در کجا هزینه شده است.

با آمدن آقای فتح الله زاده هم مثل اینکه شرایط در استقلال بهبودی نداشته و بر خلاف آقای آجوربو که هیچ وقت صحبتی نمی‌کردند از این برنامه به آن برنامه تلوزیونی می‌روند و مصاحبه می‌کنند، شاید بهتر باشد مثل همتای رقیب خود بی سر و صدا کارش را پیش ببرد
من کم حرف زدن آقای آجورلو را نمی‌پسندم، از طرفی زیاد صحبت کردن آقای فتح‌الله‌زاده نیز جالب نیست. مسئولان یک تیم باید در مواقع لازم صحبت کنند. نکته قابل توجه این است که در باشگاه‌های ایرانی مدیرعامل یک حرف می‌زند؛ هیأت مدیره طور دیگری صحبت به میان می‌آورد و سخنگو نیز حرف‌های خودش را دارد و هیچ گاه حرف‌های یکسانی زده نمی‌شود. در حالی که باشگاه باید سخنگو داشته باشد و مدیرعامل وقتی صحبت کند که شائبه‌هایی ایجاد شده است. البته در چنین مواقعی هم باید از زیاده‌گویی صرف نظر کنند.

بعد از باخت مقابل تراکتور بحث برکناری ساپینتو پیش آمد، شاید اگر به عملکرد او نگاه کنیم شرایط تیم چندان هم بد نباشد؛ نظر شما در خصوص کنار گذاشتن این مربی چیست؟
اصلاً موافق نیستم و اعتقاد دارم مدیرعامل باید از سرمربی حمایت کند. نباید کاری که با مرحوم حجازی کردند با ساپینتو نیز انجام دهند. استقلال با هدایت حجازی پنجم بود، ایشان را برداشتند همان سال استقلال سیزدهم شد! در حال حاضر هم باید از ساپینتو حمایت شود.

در مورد شخص ساپینتو، یکی از مشکلات محرومیت های زیاد این سرمربی است، هیجانی بودن بیش از حد این سرمربی و محرومیت هایش از نیمکت به تیم ضربه نمی‌زند؟
رفتارهای ساپینتو با فرهنگ ما همخوانی ندارد، اما مشکل از مدیران است. فیلم رفتارهای او قبل از آمدنش پخش شده بود و همه می‌دانستند او چه رفتاری دارد، چطور شد ایشان را به استقلال آوردند. آنچه در حال حاضر مشخص است اینکه ساپینتو از شرایط درون تیمی راضی نیست و این موضوع از جر و بحث ایشان با مدیر رسانه‌ای استقلال مشخص بود. سایپنتو حق داشت ناراحت شود. کار مدیر رسانه‌ای نظارت به مطالب است اما ساپینتو هم نباید در محضر رسانه انتقاد خود را از مدیر رسانه‌ای مطرح می‌کرد. هر دو در آن شرایط اشتباه کردند.

پیش بینی شما از آینده استقلال چیست؟
من یک سؤال در زمینه استقلال ذهنم را درگیر کرده که می‌تواند اساسی باشد و یکی از عواملی است که این روزها به این تیم ضربه می‌زند. چطور این تیم بازیکنی را ریالی به باشگاه خارجی می‌فروشد و بعد از همان باشگاه دلاری می‌خرد. اگر جواب این سؤال داده شود، شاید خیلی از مشکلات حل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی