• ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
  • کد خبر: 31243
روجا ایگناتوا

با قرار گرفتن پنت‌هاوس ملکه کریپتو در وبسایت‌های املاک انگلستان، احتمالاتی از بازگشت وی پس از پنج سال داده شده است.

به گزارش ایران‌پژواک، پس از پنج سال از فرار روجا ایگناتوا، نشانه‌های جدیدی توسط پادکست ملکه‌ ناپدید شده کریپتو بی‌بی‌سی نمایان شده است. ملکه کریپتو در حال حاضر یکی از ۱۰ فرد تحت تعقیب پلیس اف‌بی‌آی است.

ملکه کریپتو کیست؟

روجا ایگناتوا، زنی ۴۲ ساله، متولد بلغارستان و دارای تابعیت آلمانی و بلغارستانی است. ایگناتوا که معروف به ملکه کریپتو است، از ۱۵ اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی ناپدید شده و بیش از پنج سال است که در حال فرار از مقامات امنیتی است.

او و اعضای پروژه‌ی کلاهبرداری وان‌کوین (Onecoin) مدت‌هاست که تحت تعقیب مقامات امنیتی در بسیاری از کشورهای جهان بوده‌اند و اعضای اصلی این پروژه کلاه‌برداری بجز روجا ایگناتوا، دستگیرشده‌اند.

ملکه کریپتو در حال حاضر یکی از ده فرد اصلی تحت تعقیب پلیس اف‌بی‌آی است. این مقام امنیتی، جایزه‌ای ۱۰۰,۰۰۰ دلاری را برای فردی که بتواند اطلاعاتی درباره این شخص تحت تعقیب ارائه دهد، تعیین کرده است.

آیا ملکه کریپتو بازگشته است؟

نشانه‌های جدید از بازگشت ملکه کریپتو

بعد از اینکه پنت‌هاوس ملکه کریپتو در بازار املاک ظاهر شد، بسیاری از افراد این احتمال را دادند که ملکه کریپتو بازگشته است. این پنت‌هاوس با قیمت ۱۲.۵ میلیون پوند در وبسایت‌های املاک به فروش گذاشته شده است. طبق اطلاعات منتشر شده، این پنت‌هاوس دارای چهار اتاق خواب، تعداد زیادی از آثار هنری گران قیمت و لباس‌هایی از طراحان مشهور است.

آیا ملکه کریپتو بازگشته است؟

چه کسی پنت هاوس ملکه کریپتو را به فروش گذاشته است؟

بعد از انجام تحقیقات، بی‌بی‌سی به این نتیجه رسیده است که روجا ایگناتوا و پلیس بریتانیا این ملک را به‌فروش نگذاشته‌اند. بنظر می‌رسد که دادستان‌های مستقر در بیله‌فلد، شهری در شمال غربی آلمان، اقدام برای فروش این ملک کرده‌اند. متخصصان جرائم اقتصادی بسیاری در این شهر مستقر هستند و در تلاش برای حل پرونده وان‌کوین و دستگیری ایگناتوا هستند. با تایید دادستان‌های این پرونده، پنت‌هاوس ملکه کریپتو برای فروش در بازار املاک ظاهر شده است. دادستان‌های این پرونده، وکلای ایگناتوا را نیز متهم به پولشویی برای جابه‌جایی مبلغ ۲۰ میلیون دلار برای خرید این پنت‌هاوس و طبقه دوم همین آپارتمان کرده‌اند.

آشنایی با پروژه کلاه‌برداری وان‌کوین

پروژه‌ی وان‌کوین، یک طرح پانزی (Ponzi-scheme) در دنیای رمزارز بود که در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد و به گفته‌ روزنامه‌ تایمز، یکی از بزرگترین کلاه‌برداری‌های تاریخ نام گرفته است. بر اساس تخمین پلیس اف‌بی‌آی، ارزش این پروژه کلاه‌برداری حدود چهار میلیارد دلار برآورد شده است. بی‌بی‌سی تخمین زده است که در کشور انگلستان، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از دارایی سرمایه‌گذاران به‌دلیل اعتماد به این پروژه از بین رفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی