• ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
  • کد خبر: 3133
اخبار

شلیل از انواع میوه های بومی آسیا محسوب می شود و از خانواده هلو است و به آن هلوی بدون کرک نیز گفته می شود.

به گزارش ایران پژواک، از جمله خواص شلیل می توان به رفع گرمازدگی در فصل تابستان است چون می‌تواند آب مورد نیاز بدن را تأمین کند.

هر شلیلی به طور متوسط دارای 50 کالری انرژی و مقدار فیبر بالایی است و این میوه به دلیل داشتن فیبر بالا برای کاهش وزن در افراد چاق می توانید موثر واقع شود.

شلیل میوه ای کم کالری و فاقد چربی است و دارای خاصیت آنتی اکسیدان است.

این میوه می تواند سطح سیستم دفاعی بدن را افزایش دهد و از مبتلا شدن بدن به بیماری های خطرناک پیشگیری کند. شلیل سرفه را تسکین می دهد و هم چنین از مبتلا شدن به بیماری روماتیسم جلوگیری می کند. از دیگر خواص شلیل می تواند به تنظیم و کنترل قند خون اشاره کرد. ویتامین c موجود در آن به افزایش جذب آهن موجود در غذا کمک می کند.

با خوردن شلیل می توانید از بیماری های چشمی و دیابت در امان بمانید. از خواص شلیل پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری های مزمن نظیر سرطان، دیابت و بیماری های قلبی عروقی که از مهمترین علل مرگ و میر هستند می توان نام برد.

این میوه منبع بسیار غنی ای از بتاکاروتن است. بتاکاروتن با خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار نیرومندی که دارد و با ارتقای سطح ایمنی بدن از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند.

یکی دیگر از خواص بتاکاروتن، جلوگیری از بروز بیماری های قلبی ـ عروقی است.

هشدارهایی در مورد شلیل

هسته یا دانه‌های شلیل حاوی مقادیر اندکی از سیانوژن است که بعد از بلع ممکن است متابولیزه شود.

از خوردن هسته شلیل پرهیز کنید زیرا هسته این میوه خوشمزه دارای ماده ای به نام آمگدالین است.این ماده در بدن به سایند تبدیل می شود که یکی از سم های مضر و خطرناک برای بدن است و موجب بروز بیماری های خطرناکی می شود و حتی ممکن است خوردن هسته شلیل منجر به مرگ در افراد شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرعلی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    0 0
    ضرر داره
  • sydh32417@gmail.com IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    هسته شلیل،هلو،زردآلو و بادام تلخ اگر روزی یک عدد ناشتا خورده شود چربی کبد با گرید دو حتا سه را درمان میکند البته تا دو هفته باید خورده شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی