وام

طبق اعلام بانک مرکزی سقف وام خرید کالا تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان متفاوت است.

به گزارش ایران‌پژواک، بر اساس بخشنامه ابلاغ شده بانک مرکزی وام خرید کالا که مردم برای خرید یا تعویض لوازم خانگی خود از آن استفاده می کنند شرایط متفاوتی در بانک‌های مختلف دارد که سقف آن تا ۲۰۰ میلیون تومان متفاوت است و مشتریان برای دریافت این وام از بانک‌ها یا موسسات اعتباری باید رتبه خوبی در زمینه اعتبار سنجی از بانک مرکزی کسب کنند.

در دستورالعمل اجرایی بانک مرکزی که آخرین اصلاحیه آن مربوط به اواخر بهمن پارسال است اعطای این تسهیلات باید در قالب کارت اعتباری مرابحه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان باشد و هر فرد متقاضی تا این سقف مجاز است از همه موسسات اعتباری و بانک‌ها در چارچوب ضوابط مربوط می تواند وام خرید کالا دریافت کند.

یکی دیگر از مفاد این بخشنامه درباره افراد و مشتریان بانکی است که از این نوع تسهیلات استفاده کرده‌اند و در این باره آمده است که این اشخاص به اندازه سقف تعیین شده ۲۰۰ میلیون تومانی مجاز به دریافت این تسهیلات بانکی هستند و اگر قبلا به میزان کمتری این نوع وام را از بانکی دریافت کرده‌اند باقیمانده آن را می‌توانند از همان بانک یا بانک‌ها و موسسات اعتباری دیگر دریافت کنند. البته سایر تسهیلات خرد مانند ازدواج و فرزندآوری مشمول این بخشنامه نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی