صولت مرتضوی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که دولت برنامه‌ای برای قطع یارانه نقدی ندارد، گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اختیاری است.

به گزارش ایران‌پژواک، سیدصولت مرتضوی با تبریک فرا رسیدن سال نو و ماه پرفضیلت رمضان، ضمن تشریح نقش پررنگ این وزارتخانه در گسترش عدالت اجتماعی، به تنظیم شش لایحه و ارائه به دولت با محوریت سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: پوشش گسترده بیمه همگانی و رفع ناترازی بیمه‌های تأمین اجتماعی از مهم‌ترین محورهای این لوایح است.

مرتضوی با بیان اینکه ضریب پشتیبانی بیمه‌ای ما در شرایط فعلی قابل قبول نیست، افزود: برنامه اساسی دولت در سال ۱۴۰۲، پوشش بیمه‌ای یک میلیون نفر ذیل سازمان تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گسترش درمان رایگان برای افراد تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی نیز در سال گذشته توسعه یافته است.

وی با تأکید بر این‌که سیاست ما در حوزه توانخواهان و معلولین نیز همسو با اهداف عدالت بخش دولت مردمی دنبال می‌شود، اظهار داشت: سیاست ما پوشش حداکثری است و سال گذشته مراکز نگهداری بخش خصوصی ۵۰ درصد افزایش یافت.

مرتضوی به افزایش ۵۰ درصدی مستمری خانواده‌های دارای معلول اشاره کرد و گفت: در بودجه ۱۴۰۲ نیز مصوبات خوبی برای حوزه معلولین با حمایت دولت و همراهی مجلس دیده شده است.

وزیر کار افزود: با حمایت دولت بدهی سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان ابربدهکار بانکی تسویه شد و برنامه‌ریزی برای رفع ناترازی کل صندوق‌ها نیز دنبال می‌شود.

وی ساختار آموزشی کشور را بزرگترین چالش اشتغال‌زایی و کارآفرینی عنوان کرد و گفت: تدوین و ترسیم نظام استاد - شاگردی و توسعه مراکز آموزش جوار کارگاهی محور برنامه‌های سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای قرار گرفته است.

مرتضوی بر اصلاح قوانین و مانع زدایی از اشتغال‌آفرینی نیز تأکید کرد و اظهار داشت: برنامه دولت بهبود محیط کسب‌وکار برای بخش خصوصی است و ما هم ناظر بر عملکرد دستگاه‌های متولی و حامی کارآفرینان کشور هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای طرح کالابرگ الکترونیک را عمل به قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: بالغ بر ۳۵ هزار فروشگاه در سرتاسر کشور به این سامانه متصل شده‌اند تا خانوارهایی که مایل‌اند، یک ماه زودتر از اعتبار یارانه خود برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند.

وی افزود: دولت برنامه‌ای برای قطع یارانه نقدی ندارد و اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اختیاری است.

مرتضوی با بیان این‌که سال گذشته فراتر از وعده دولت بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شد، گفت: سال ۱۴۰۲ نیز درصدی بیشتر از سال گذشته برای ایجاد اشتغال هدف‌گذاری شده است.

وزیر تعاون اظهار داشت: ترویج اقتصاد تعاونی یکی دیگر از محورها و هدف‌گذاری‌های آتی وزارتخانه است که بر اساس سیاست‌های خروج از بنگاه‌داری و توسعه اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود.

دبیر شورای عالی اشتغال با تأکید بر این‌که دولت خود را موظف به رفع موانع تولید و تسهیل راه‌اندازی کسب‌وکار برای مردم می‌داند، گفت: رصد اشتغال‌آفرینی در کشور و راستی‌آزمایی این مهم، به‌صورت ویژه انجام می‌شود.

وی راهپیمایی حماسی مردم در ۲۲ بهمن را از بهترین رویدادهای سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: تلخی‌هایی نیز مانند زمین‌لرزه خوی را شاهد بودیم که باز هم با کمک دولت و همدلی مردم، سپری شد.

مرتضوی اظهار امیدواری کرد: سال جدید با همدلی و مشارکت مردم و تحقق وعده‌های دولت سیزدهم شاهد گسترش رفاه اجتماعی، مهار تورم و رشد تولید در کشور باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی