• ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
  • کد خبر: 32502
برنج

کیسه‌های پرفروش برنج خارجی را الان در فروشگاه‌های اینترنتی کیلویی ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان می‌فروشند؛ یعنی همان بازه‌ای که مرکز آمار آن را به‌عنوان متوسط قیمت برنج خارجی در بهمن پارسال معرفی کرده است

به گزارش ایران‌پژواک، قیمت برنج خارجی در آخرین آمارهای رسمی به‌طور متوسط کیلویی ۷۵ هزار تومان از نمونه‌های ایرانی کمتر بوده است. البته این عدد به بهمن پارسال تعلق دارد، اما رصد بازار خوراکی‌ها نشان می‌دهد الان که به آخرین روزهای فروردین امسال نزدیک شدیم، حداقل برنج خارجی از افزایش قیمت‌ها در امان بوده و الان در فروشگاه‌های اینترنتی اغلب کیسه‌های پرفروش برنج خارجی را حدود کیلویی ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان می‌فروشند؛ یعنی همان بازه‌ای که مرکز آمار آن را به‌عنوان متوسط قیمت برنج خارجی در بهمن پارسال معرفی کرده است.

برنج خارجی کشتی‌نشان را در کیسه ۱۰ کیلویی ۴۶۰ هزار تومان می‌فروشند. در یکی، دو ماه قبلی گران نشده، اما درمقایسه با فروردین پارسال همین کیسه را تقریبا ۵۵ درصد گران‌تر می‌فروشند. برنج خارجی کشتی‌نشان یکجور برنج هندی است که عبارت باسماتی یا همان دانه‌بلند روی کیسه سبزرنگ آن به‌چشم می‌خورد. البته از همین برند کشتی‌نشان کیسه قرمزرنگ برنج خارجی هم وجود دارد که آن یکی برنج پاکستانی است و قیمتش به ۴۰۰ هزار تومان رسیده.

قیمت برنج خارجی طایفه در کیسه ۱۰ کیلویی به ۴۶۰ هزار تومان رسیده است. مثل کیسه برنج هندی برند کشتی‌نشان، قیمت هر کیلو از آن را ۴۶ هزار تومان محاسبه می‌کنند و چند ماهی می‌شود که گران نشده است. با این حال فروردین پارسال آن را حدود ۳۱۵ هزار تومان یعنی تقریبا ۴۵ درصد کمتر می‌فروختند. برنج خارجی طایفه هم از انواع برنج هندی موجود در بازار است و کیسه‌های پنج کیلویی آن حدود ۲۸۰ هزار تومان قیمت دارند.

برنج قهوه‌ای هاتی‌کارا یکی دیگر از کیسه‌های پرفروش و محبوب در فروشگاه‌های اینترنتی است. هاتی‌کارا در اصل زیرمجموعه برند گلستان به‌حساب می‌آید و به‌جز برنج، با همین برند انواع نودل، چاشنی‌های غذا، پودر ژله و سوپ نیمه‌آماده و ... در بازار وجود دارد. کیسه ۹۰۰ گرمی برنج قهوه‌ای هاتی‌کارا را درحال حاضر ۱۳۹ هزار تومان می‌فروشند و از این حیث قیمتش با خیلی از برنج‌های ایرانی برابری می‌کند. خریداران برنج قهوه‌ای هاتی‌کارا در تجربه خریدشان به طولانی‌تر بودن زمان پخت آن نسبت به برنج‌های معمولی اشاره می‌کنند.

برنج خارجی بهروز یکی از گران‌ترین کیسه‌های برنج خارجی فعلی در بازار است. قیمت آن در کیسه ۱۰ کیلویی ۴۸۴ هزار تومان است و می‌توانیم قیمت هر کیلو از آن را ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان لحاظ کنیم. برنج خارجی بهروز هم از انواع برنج هندی به‌حساب می‌آید و برخی از خریداران آن، ترکیب شدنش با برنج ایرانی را توصیه می‌کنند.

برنج خارجی تاکسی را مثل کیسه‌های ۱۰ کیلویی طایفه و کشتی‌نشان، ۴۶۰ هزار تومان یعنی کیلویی ۴۶ هزار تومان می‌فروشند. برندی که اسمش را به‌تازگی در خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی می‌بینیم که البته این برنج را شرکت خاطره، اما با اسم تاکسی وارد ایران می‌کند. کیسه ۱۰ کیلویی برنج خارجی تاکسی که رنگ قرمز دارد، از نوع برنج هندی است و در یکی، دوماه قبلی گران نشده است.

قیمت برنج خارجی برند طلای سبززرند به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. یعنی باتوجه به وزن ۱۰ کیلویی که دارد، قیمت هر کیلو آن ۴۰ هزار تومان محاسبه می‌شود و با این اوصاف با یکی از ارزان‌ترین کیسه‌های برنج خارجی طرف هستیم. چون در همان آمارهایی که بهمن پارسال از سوی مرکز آمار منتشر شد، کف قیمت برنج خارجی را کیلویی ۴۰ هزار تومان اعلام کردند. برنج خارجی برند طلای سبززرند از نوع پاکستانی است و روی کیسه‌های آن عبارت سوپر باسماتی به‌چشم می‌خورد.

برنج خارجی دایانا یکی دیگر از مدل‌های پاکستانی پرفروش در فروشگاه‌های اینترنتی به‌حساب می‌آید. این یکی را الان در کیسه ۱۰ کیلویی ۴۰۰ هزار تومان می‌فروشند که نسبت به بهمن پارسال قیمت این کیسه حدود ۱۵ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. تجربه خریداران قبلی برنج پاکستانی دایانا نشان می‌دهد، بعد از پخت دانه‌های آن اندازه بلندی ندارند و برخی از خریداران هم ترکیب کردنش را با برنج‌های ایرانی توصیه می‌کنند.

محبوب‌ترین کیسه‌ برنج خارجی

برند و نوع برنج

وزن

قیمت

برنج هندی کشتی‌نشان

۱۰ کیلوگرم

۴۶۰ هزار تومان

برنج هندی طایفه

۱۰ کیلوگرم

۴۶۰ هزار تومان

برنج قهوه‌ای هاتی‌کارا

۹۰۰ گرم

۱۳۹ هزار تومان

برنج هندی بهروز

۱۰ کیلوگرم

۴۸۴ هزار تومان

برنج هندی تاکسی

۱۰ کیلوگرم

۴۶۰ هزار تومان

برنج پاکستانی طلای سبززرند

۱۰ کیلوگرم

۴۰۰ هزار تومان

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی