رسول هوشیار

امیر خلبان هوشیار خلبان و استاد خلبان هواپیمای جنگنده اف۸۶، هواپیمای ترابری سی۱۳۰ و بویینگ ۷۴۷ و یکی از خلبانان بسیار قدیمی و پیشکسوت نهاجا محسوب می‌شد

به گزارش ایران‌پژواک، امیر خلبان رسول هوشیار از خلبانان ترابری نیروی هوایی و معاون عملیات نیروی هوایی در زمان عملیات پیروز حمله به «اچ ۳» درگذشت.

امیر خلبان رسول هوشیار از خلبانان ترابری نیروی هوایی و از ایثارگران این نیرو بود که به علت کهولت سن، دار فانی را وداع گفت.

امیر هوشیار متولد ۱۳۱۳ تهران بود که در سال ۱۳۳۷ وارد نیروی هوایی وارد شد و پس از طی دوران آموزشی در رشته خلبانی فارغ‌التحصیل شد.

وی خلبان و استاد خلبان هواپیمای جنگنده اف۸۶، هواپیمای ترابری سی۱۳۰ و بویینگ ۷۴۷ و یکی از خلبانان بسیار قدیمی و پیشکسوت نهاجا محسوب می‌شد که در زمان فرماندهی شهید فکوری به عنوان جانشین معاونت عملیات نیرو فعالیت می‌کرد و از طراحان و ایده‌پردازان نخبه این نیرو به شمار می‌رفت.

این خلبان جنگنده در طول هشت سال دفاع مقدس با ایده‌های جدید خدمات مهمی در ارسال مهمات و پشتیبانی از میدان‌های جنگ و انتقال مجروح از جبهه‌های حق علیه باطل در کارنامه درخشان خود دارد.

عکس معروفی که در آن، هوشیار کنار امام خمینی (ره) نشسته مربوط به دیدار دست‌اندرکاران عملیات پیروز حمله به اچ ۳ است که هوشیار آن‌زمان جانشین معاون عملیات نیروی هوایی بود.

مرحوم هوشیار سال ۵۸ فرمانده پایگاه یکم مستقل ترابری، مدیریت ترابری نهاجا و جانشین معاونت عملیات نهاجا را به عهده داشت و پس از بازنشستگی نیز مسئولیت‌هایی از جمله مدیرعاملی یکی از شرکت‌های هواپیمایی و رئیس فرودگاه پیام را در کارنامه دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی