طلا

بازار طلا و سکه در حالی کار خود را در بیست و سومین روز اردیبهشت آغاز کرده که بررسی روند قیمت‌ها در هفته گذشته، نشان از کاهش قیمت‌ها دارد.

به گزارش ایران‌پژواک، بررسی قیمت‌ها در بازار طلا حاکی از آن است که قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در هفته گذشته ۹ هزار تومان کاهش قیمت داشته و در حال حاضر در بازار به قیمت ۲ میلیون و ۶۴۲ هزار تومان به فروش می‌رود. قیمت هر مثقال طلا نیز طی یک هفته گذشته ۳۴ هزار تومان ارزان شد و به ۱۱ میلیون و ۴۵۱ تومان رسید.

قیمت هر قطعه سکه امامی نیز افت ۵۰۰ هزار تومانی قیمت را تجربه کرده و با ریزش ۱.۵ درصدی نسبت به یک هفته قبل، روی قیمت ۳۲ میلیون و ۵۵۱ هزار تومان ایستاد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر سکه بهار آزادی ۲۸ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۸ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان است.

گزارش روند بازار بیانگر آن است که در حال حاضر حباب سکه امامی به ۷ میلیون و ۶۷ هزار تومان، حباب سکه بهار آزادی به ۳ میلیون و ۱۶۱ هزار تومان، حباب نیم‌سکه ۵ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان، حباب ربع‌سکه ۵ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان و حباب سکه گرمی ۳ میلیون و ۶۹۲ هزار تومان رسیده است.

بنا به این گزارش، محمد کشتی‌آرای، رییس اسبق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار معتقد است: بازار در هفته گذشته بازار با ثباتی بود و سیر نزولی قیمت‌ها باعث شد که تقاضا تا حدودی کاهش پیدا کند و این کاهش منجر به تنظیم بازار شد.

وی عنوان کرده است؛ به‌نوعی می‌توان گفت با دستورالعمل‌های جدید بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی در خصوص ثبت معاملات طلا، سکه و ارز، دست افراد سوداگر از بازار کوتاه مانده و معاملات سکه، طلا و ارز جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند و افراد واقعی وارد معاملات شده‌اند.

کشتی‌آرای تاکید کرده است؛ به نظر می‌رسد که هفته پیش‌رو هم همین روند را داشته باشیم و بازار در جهت معاملات شفاف و واقعی طی مسیر کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی