پراید

سلیمی گفت: واردات خودرو بازار را به شدت آرام می‌کند.

به گزارش ایران‌پژواک از همشهری‌آنلاین، بخش هایی از گفت و گوی علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس، نماینده محلات و عضو کمیسیون صنایع و معاد ن مجلس را بخوانید:

مصوبه واردات خودروهای کارکرده مربوط به بودجه ۱۴۰۲ بود. ما خواستار واردات خودروهای کارکرده شده بودیم و این موضوع را هم در قالب بودجه اعلام کردیم. مجلس هم تصویب کرد و شورای نگهبان نظری نداشت؛ ولی هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام این مصوبه را رد کرد.

دولت یک لایحه ۲ فوریتی آورده است و الآن در کمیسیون هم مورد بررسی قرار گرفته است و در نوبت طرح در صحن است. امیدواریم این بار هیات عالی نظارت ایراد نگیرد. بالاخره مجلس به‌موقع و حسب نیاز مردم به این مسئله ورود پیدا کرد.

نمی‌دانم چرا برادران در هیات عالی نظارت این مصوبه را رد کردند. ایکاش عزیزان این مسئله را توضیح می‌دادند که علت رد مصوبه چه بوده است.

ما برای واردات خودروهای نو هم چندین جلسه با دوستان مجمع تشخیص مصلحت نظام نشست و برخاست کردیم و آنها را مجاب کردیم که الآن به هر کیفیت باید خودرو وارد شود. برادران مجمع واردات خودروهای نو را هم به سختی زیر بار رفتند. ما شاهد بودیم که رهبر معظم انقلاب نیز از کیفیت و قیمت خودرو گلایه داشتند. آقای رضا فاطمی امین وزیر سابق صمت در جلسه استیضاح خودش صراحتا اعلام کرد که مافیای خودرو اجازه نمی‌دهد مردم نفس بکشند. سوال من از دوستان مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که چرا نباید با این مافیا مقابله کرد؟

وقتی ما خیلی فشار آوردیم دوستان هیات عالی نظارت برای حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام در مجمع تشخیص مصلحت نظام زیر بار رفتند.

حرفم این است که برادران هیات عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام و اعضای صحن مجمع باید پاسخگوی افکار عمومی باشند. این نمی‌شود که فردی در تاریکی برای مردم دردسر ایجاد کند و هیچ‌کس هم پاسخگو نباشد. به‌صراحت عرض می‌کنم که اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام باید پاسخگوی تصادفات و تلفات جاده‌ای و قیمت‌های متلاطم خودرو در کشور باشند.

آقای مصباحی‌مقدم توضیح دهند زمانی که مصوبه مجلس به مجمع آمد در هیات عالی نظارت رد شد؟ این را توضیح بدهند. ما قرار نیست پاسکاری کنیم. من درباره اینکه دولت راسا خودش می‌تواند واردات خودروی نو یا کارکرده را مصوب کند یا خیر صحبتی نمی‌کنم، ولی اعضای مجمع نباید وقتی جایی اقدامی انجام می‌دهد، برای این که حواس‌ها را پرت کند، در حاشیه سخن بگویند. حرف ما این است که مجلس قانون تصویب کرده است و هیات عالی مجمع این مصوبه را رد کرده است. مجمع همین موضوع را پاسخ دهد. اینکه می‌گویند دولت مصوبه دیگری بیاورد بحث دیگری است و باید توضیح دهند که اصلا بر چه اساسی این صحبت‌ها مطرح می‌شود.

واردات خودرو بازار را به شدت آرام می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی