لطف الله سیاهکلی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: کیفیت لوازم خانگی تولید داخل مورد قبول مردم است، اما آنچه که باعث نارضایتی مردم شده قیمت لوازم خانگی است، در این راستا نخست باید قیمت محصولات پتروشیمی و فولادی که تاثیر مستقیم بر قیمت تمام‌شده‌ی محصولات لوازم خانگی دارند، واقعی شوند و همچنین باید انحصاری بودن بازار هم اصلاح شود که رفع این مشکلات در مدیریت وزیر صمت است و مجلس وظیفه نظارتی خود را انجام داده است.

به گزارش ایران پژواک، لطف الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون عمق تولید داخل در صنعت لوازم خانگی کشور و میزان رضایت مردم از محصولات داخلی در این بخش، گفت: صنعت لوازم خانگی طی سال‌های اخیر در کشور پیشرفت خوبی داشته است و تولید داخل در این بخش مورد قبول مردم است؛ چه از نظر مصرف انرژی و چه از نظر کیفیت، مردم از این صنعت در کشور رضایت دارند، اما آنچه که باعث نارضایتی مردم شده است قیمت لوازم خانگی است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در زمینه قیمت، متاسفانه تولیدکنندگان بازار را انحصاری دیده‌اند و با بی انصافی قیمت‌ها را بیش از اندازه بالا برده‌اند که لازم است در این شرایط با ورود وزارت صمت، قیمت‌ها اصلاح شود.

سیاهکلی در عین حال تاکید کرد: از لحاظ تولید لوازم خانگی، شرایط کشور خوب است و تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف این صنعت حضور دارند و این محصولات تولید داخل، قابل رقابت با نمونه‌های خارجی هستند.

وی، خاطرنشان کرد: از نظر بنده قیمت متناسب نیست و باید برای اصلاح آن دو کار انجام شود، یکی آنکه قیمت‌ها واقعی شود و دوم آنکه قبل از هر چیزی باید به تولیدکننده کمک کنیم. در همین راستا باید قیمت محصولات پتروشیمی و فولادی که تاثیر مستقیم بر قیمت تمام‌شده‌ی محصولات لوازم خانگی دارند باید واقعی شوند ولذا بخشی از گرانی لوازم خانگی که به مواد اولیه فولاد و پتروشیمی برمی‌گردد هم رفع می‌شود، چراکه این محصولات به قیمت ارز تلگرامی به فروش می‌رود و باید انحصاری بودن بازار هم باید اصلاح شود و رفع این موضوعات در مدیریت وزیر صمت است و اگر ایشان خوب عمل کند قیمت‌ها در این حوزه هم کاهش می‌یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیرامون نقش مجلس برای رفع موانع تولید در صنعت لوازم خانگی هم به سیتنا گفت: مجلس وظیفه نظارتی خود را انجام می‌دهد، اما مجری که وزارت صمت است، اگر وزارت صمت موضوع قیمت را بپذیرد، دیگر نمی‌شود قیمت را تغییر داد، اما اگر بگوید قیمت‌ها واقعی نیست، قیمت‌ها اصلاح می شود. ما به عنوان مجلس وظیفه نظارتی خود را انجام دادیم همانطور که وزیر را استیضاح کردیم و وزارت صمت هم باید وظیفه مجری بودن خود را به درستی انجام دهد.

سیاهکلی، اظهار کرد: با وزیر جدید صمت هم از همین زاویه برخورد می‌شود. باید قیمت‌ها طوری باشد که مردم آسیب و خسارت نبینند و از طرف دیگر نیز تولیدکنندگان هم دچار خسارت و ضرر نشوند. تولیدکنندگان به دلیل گرانی مواد اولیه قیمت‌ها را بالا می‌برند و برخی هم به دلیل رقابت، از شرایط موجود سوء استفاده کردند، اما در نهایت کسی که آسیب نهایی و اصلی را می‌بیند، مردم هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی