• ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
  • کد خبر: 33040
ولادیمیر پوتین

رئیس‌جمهور مولداوی مدعی شد که به لطف اوکراین، این کشور از تهاجم نظامی روسیه در امان مانده است.

به گزارش ایران‌پژواک از رویترز، رئیس‌جمهور مولداوی می‌گوید به رأی دادگاه کیفری بین‌المللی در خصوص بازداشت رئیس‌جمهور روسیه احترام می‌گذارد.

«مایا ساندو» رئیس‌جمهور غربگرای مولداوی روز سه‌شنبه اعلام کرد که جمهوری مولداوی به تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی که به نام «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به دلیل جنایات جنگی در اوکراین، حکم بازداشت صادر کرده است، احترام می‌گذارد و در صورت ورود وی به این کشور، بازداشت می‌شود.

این مقام دولت مولداوی مدعی شد که در حال حاضر اوکراین، ارتش روسیه را از مرزهای ما دور نگه می‌دارد، خطر تهاجم نظامی برای جمهوری مولداوی مطرح نیست، با این حال تلاش روسیه برای بی ثبات کردن مولداوی وجود دارد. اما نهادهای مولداوی توانسته اند از این کشور دفاع کنند.

دیوان کیفری بین‌المللی در ماه‌های گذشته برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به بهانه ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین، قرار بازداشت صادر کرد. مسکو همواره اتهامات علیه نیروهای روسیه مبنی بر ارتکاب جنایت در جریان جنگ یکساله با اوکراین را رد کرده است.

این دادگاه بین المللی با ادعای مظنون بودن پوتین به تبعید غیرقانونی کودکان و انتقال غیرقانونی ساکنان قلمرو اوکراین به فدراسیون روسیه، برای رئیس جمهور روسیه حکم بازداشت صادر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی