• ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۶
  • کد خبر: 33230
طلا

​​​​​​​بازدهی سکه امامی در بازه شش‌ماهه و یکساله از سکه تمام‌بهار آزادی بیشتر بوده است.

به گزارش ایران‌پژواک، فرق سکه امامی و تمام‌بهار آزادی امروز شنبه ۱۳ خرداد به حدود سه میلیون تومان رسید. صراف‌ها و طلافروش‌ها عصر امروز هر قطعه سکه امامی را معادل ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان فروختند و بابت تکفروشی سکه تمام‌بهار آزادی ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت کردند. نمودار سکه امامی و بهار آزادی نشان می‌دهد قیمت آن‌ها از ابتدای سال حدود ۱.۵ درصد و درمقایسه با یک ماه قبل حدود ۱۰ آب رفته و از این نظر شرایطشان تقریبا یکسان بوده، اما در بازه شش‌ماهه و یکساله بازدهی سکه امامی از تمام‌سکه بهار آزادی بیشتر بوده است.

قیمت سکه امامی نسبت به یک ماه قبل سه میلیون و ۳۹۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده و در این مدت دو میلیون و ۶۹۱ هزار تومان از قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم آب رفته است. به‌این ترتیب می‌توانیم بازدهی ماهانه هر دو سکه را تقریبا منفی ۱۰ درصد بدانیم.

قیمت سکه امامی امروز شنبه ۱۳ خرداد درحالی به نیمه کانال ۳۰ میلیون رسید که روز ۱۳ اردیبهشت امسال طلافروش‌ها و صراف‌ها هر قطعه سکه امامی را به‌شکل تکفروشی ۳۳ میلیون و ۸۹۰ هزارتومان می‌فروختند. به‌این ترتیب ظرف چهار هفته قبلی و همزمان با نزولی شدن قیمت‌ها در بازار ارز و طلا، قیمت سکه امامی سه میلیون و ۳۹۰ هزار تومان پایین آمده است.

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی یا همان تمام‌سکه طرح قدیم در همین مدت از ۳۰ میلیون و ۹۱ هزار تومان به ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده و به‌خاطر اینکه دو میلیون و ۶۹۱ هزار تومان از قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم آب رفته، باید بازدهی ماهانه آن را دقیقا منفی ۹ درصد بدانیم.

قیمت سکه امامی و بهار آزادی طرح قدیم درقیاس با ابتدای سال تقریبا به یک اندازه کاهش پیدا کرده است؛ حدود ۱.۵ درصد.

سکه امامی در اولین روزی که امسال بازار طلا و ارز سروشکل رسمی به‌ خودش گرفت، ۳۰ میلیون و ۹۸۵ هزارتومان ارزش داشت و با مقایسه قیمت امروز سکه امامی به افت ۴۸۵ هزار تومانی ارزش آن از ابتدای سال پی می‌بریم. با این اوصاف باید بازدهی سکه امامی از ابتدای سال را حدود منفی ۱.۵ درصد بدانیم. البته در این مدت سکه امامی موفق شد رکورد تاریخی خودش را ارتقا بدهد. روز ۱۰ اردیبهشت امسال قیمت سکه امامی تا ۳۴ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان بالا رفت و همچنان این عدد را بیشترین قیمت تاریخی سکه امامی می‌دانیم.

سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم، اما روز ۱۴ فروردین امسال معادل ۲۷ میلیون و ۸۲۲ هزار تومان ارزش داشت. الان قیمت سکه تمام‌بهار آزادی درمقایسه با آن روز ۴۲۲ هزار تومان پایین آمده و به‌خاطر همین بازدهی آن را از ابتدای سال باید منفی ۱.۵ درصد لحاظ کنیم. سکه تمام‌بهار آزاد طرح قدیم هم همزمان با سکه امامی در روز ۱۰ اردیبهشت هوس رکوردزنی به‌سرش زد و تا رقم تاریخی ۳۰ میلیون و ۸۸۶ هزار تومان پیشروی کرد.

قیمت سکه امامی در مقایسه با شش ماه قبل ۷۳ درصد رشد داشته و افزایش قیمت سکه تمام‌بهار آزادی در همین بازه زمانی حدود ۶۲ درصد تخمین زده می‌شود.

سکه امامی شش ماه قبل یعنی روز ۱۳ آذر ۱۴۰۱ به‌شکل تکفروشی معادل ۱۷ میلیون و ۵۸۶ هزار تومان فروخته می‌شد و الان که به نیمه کانال ۳۰ میلیون رسیده، ارزش آن ۱۲ میلیون و ۹۱۴ هزار تومان ارتقا پیدا کرده است.سکه تمام‌بهار آزادی، اما شش ماه قبل ۱۶ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان فروخته می‌شد و الان نسبت به آن روزها تقریبا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بیشتر ارزش دارد.

قیمت سکه امامی نسبت به پارسال تقریبا دو برابر شده و بازدهی سکه تمام‌بهار آزادی درقیاس با ۱۳ خرداد پارسال حول‌وحوش ۸۶ درصد است.

قیمت سکه امامی ۱۳ خرداد پارسال ۱۵ میلیون و ۳۰۲ هزار تومان به‌ثبت رسید و الان که طلافروش‌ها و صراف‌ها نرخ فروش سکه امامی را ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام می‌کنند، بازدهی آن دقیقا ۹۹ درصد تخمین زده می‌شود. در همین مدت که سکه امامی یکبار تا قله ۳۴ میلیون پیشروی کرده، کف قیمت آن ۱۲ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان بوده است.

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی، اما در یک سال قبلی از ۱۴ میلیون و ۷۲۱ هزار تومان به ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده و به‌خاطر همین باید بازدهی سالانه آن را ۸۶ درصد بدانیم. گفتیم در این مدت بیشترین قیمت سکه تمام‌بهار آزادی ۳۰ میلیون و به‌ثبت رسیده و حالا باید این را هم اضافه کنیم که کمترین قیمت سکه تمام‌بهار آزادی (طرح قدیم) در این مدت ۱۲ میلیون و ۱۹۱ هزار تومان به‌ثبت رسیده است.

بازه

سکه تمام‌بهار آزادی (طرح قدیم)

سکه امامی (طرح جدید)

یکماهه

منفی ۹ درصد

منفی ۱۰ درصد

ابتدای سال

منفی ۱.۵ درصد

منفی ۱.۵ درصد

شش‌ماهه

مثبت ۶۲ درصد

مثبت ۷۳ درصد

یکساله

مثبت ۸۶ درصد

مثبت ۹۹ درصد

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی