قرقیزستان

کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری قرقیزستان اعلام کرد که بیش از سی نفر را به اتهام سازماندهی شورش و کودتا در این کشور بازداشت کرده است.

به گزارش ایران پژواک از یورونیوز، سرویس‌های امنیتی این جمهوری آسیای میانه مرتبا با ناآرامی‌های سیاسی دست و پنجه نرم می‌کنند.

کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری قرقیزستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اقدامات گروهی که به صورت غیرقانونی با هدف بدست آوردن قدرت به صورت مخفیانه دست به تدارک و سازماندهی شورش‌هایی در کشور زده‌ بودند، خنثی شد و بیش از ۳۰ نفر بازداشت شدند.»

رهبر حزب سیاسی «شورای مردمی» که نماینده‌ای در پارلمان این کشور ندارد، متهم است که با برگزاری جلسات مخفیانه‌ای در حال برنامه‌ریزی و سازماندهی اقداماتی در جهت در دست گیری قدرت با توسل به زور بوده است.

کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری قرقیزستان می‌گوید اطمینان پیدا کرده است که این گروه قرار بوده به زودی بودجه‌ای را از خارج کشور دریافت کنند.

قرقیزستان یکی از جمهوری‌های شوروی سابق و متحد روسیه است که پس از فروپاشی نظام کمونیستی و با نزدیک شدن به چین و همچنین در پی سه انقلاب در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۱۰ و ۲۰۲۰ بحران‌های سیاسی بسیاری را پشت سر گذاشته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی