مهران

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: زائرانی که می‌خواهند از مرز مهران خارج شوند باید خودروی خود را در ورودی شهر مهران در پارکینگ بزرگ اربعین پارک کنند.

به گزارش ایران‌پژواک، زیارت اربعین از اول ماه صفر آغاز شده و مرزهای مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، تمرچین و باشماق آماده تردد زائران است. امروزه شهرها و روستاهایی که به مرزهای ۶ گانه ختم می‌شوند مملو از زائران و کاروان‌هایی است که راهی عتبات عالیات می‌شوند.

زائرانی که شور و شوق حسینی را در نگاه‌های تک تک آنها می‌توانی بیابی، پیر و جوان و نوجوان و… سختی سفر را تنها به عشق رسیدن به کربلا به جان می‌خرند تا اربعین را در کنار حرم سید الشهدا باشند.

مرز مهران در استان ایلام به دلیل نزدیکی که به شهرهای عراق از جمله کربلا دارد پرترددترین مرز است و اکثر زائران اربعین این استان و مرز مهران را برای خروج به کربلا و عتبات عالیات انتخاب می‌کنند.

فاصله مرز مهران تا شهر کربلا ۲۷۹ کیلومتر، تا نجف ۳۰۳ کیلومتر، تا کاظمین ۲۸۳ کیلومتر، تا سامرا ۴۴۴ کیلومتر، تا طفلان مسلم ۲۷۲ کیلومتر، تا بغداد ۲۲۵ کیلومتر است.

فاصله مرز خسروی واقع در شهرستان قصر شیرین استان کرمانشاه تا شهر نجف ۳۸۰، تا کربلا ۳۱۵، تا کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر است.

فاصله مرز شلمچه در استان خوزستان تا شهر نجف ۴۶۰ کیلومتر تا شهر کربلا ۵۴۹ کیلومتر است. فاصله مرز چذابه در استان خوزستان تا شهر نجف ۳۹۰ کیلومتر و تا شهر کربلا ۴۶۰ کیلومتر است. فاصله مرز باشماق در مریوان کرمانشاه تا نجف ۵۴۸ کیلومتر و تا شهر کربلا ۴۶۳ کیلومتر است.

همچنین مرز تمرچین در محدوده شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی قرار دارد. زائران بعد از خروج از این مرز، با عبور از مسیر حاج عمران، اربیل، کرکوک به شهر بغداد خواهند رسید. این مرز با شهر نجف ۶۸۰ کیلومتر و با کربلا و کاظمین ۶۰۰ و ۴۹۴ کیلومتر فاصله دارد.

سردار سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور فراجا در گفتگو با خبرنگار مهر با توجه به در پیش بودن ایام اربعین درباره وضعیت جاده‌ها و توصیه به هموطنانی که با خودروی شخصی عازم مراسم هستند، گفت: محورهای منتهی به مرز نسبت به روزهای گذشته پرحجم تر شده است به خصوص محور مواصلاتی منتهی به مرز مهران ولی تاکنون هیچ‌گونه مشکل ترافیکی در محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی نداشتیم و روند خروج زائرین با سهولت در حال انجام است.

وی افزود: تا کنون هیچ محدودیتی در مسیرهای منتهی به مرز عراق برقرار نیست به جز ورودی به شهر مهران که زائرانی که می‌خواهند از مرز مهران خارج شوند باید این نکته را بدانند که قبل از ورودی به شهر پارکینگ بزرگ اربعین را داریم که باید توقف خودروهای زائرین در این پارکینگ انجام شود و از پارکینگ تا پایانه مرزی اتوبوس‌های شهری پیش بینی شده که زائرین را تا پایانه مرزی جابه‌جا و خدمات می‌دهند.

وی در ادامه گفت: این روند تا پایان مأموریت پلیس راهور ادامه دارد تا بتوانیم بدون هیچ مشکل خاص ترافیکی مربوط به تردد زائرین شاهد باشیم.

سردار حسینی بیان داشت: یک بخشی از محورهای مواصلاتی منتهی به مرزها از نوع راه‌های دو طرف جداسازی نشده است که به هر حال خطر انحراف به چپ ناشی از سبقت‌ها می‌تواند تصادفات سنگینی را در این محورها را داشته باشد؛ لذا توصیه می‌شود که رانندگان با صبر و حوصله و استراحت کامل این مسیر را طی کنند.

وی گفت: به اندازه کافی مراکز استراحت گاه در طول مسیرهای منتهی به مرزهای ۶ گانه وجود دارد که رانندگان عزیز بتوانند در هر ۲ ساعت یک ربع استراحت کنند.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا در پایان گفت: توصیه ما به شهروندانی که با خودروی شخصی عازم هستند این است که با توجه به استان محل سکونتشان، نزدیک‌ترین مرز را انتخاب کنند و از عجله و شتاب بپرهیزند و با صبر و حوصله و استراحت کامل این مسیر را طی کنند تا همه زائرین به سلامت به مقصد برسند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی