آندری تروشف

«واشینگتن پست» در گزارشی نوشت که، روسیه از پیش برای آینده مزدوران واگنر در صورت نبود یوگنی پریگوژین در راس این گروه برنامه‌ریزی کرده بود.

به گزارش ایران‌پژواک، دنیس کوروتکوف، روزنامه‌نگار روسی که در دهه گذشته گزارش‌هایی درباره واگنر منتشر کرده است، می‌گوید: «افراد توانمندی وجود دارند که می‌خواهند وارد عمل شوند و از بودجه رهبری واگنر استفاده کنند، اما هیچکدام از این افراد شخصیت، پول، یا شایستگی و اشتیاق مشابه پریگوژین را ندارد.»

آندری تروشف کیست؟

به گزارش «واشینگتن پست»، آندری تروشف، که از افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و یک سرهنگ سابق در وزارت امور داخلی این کشور است و پیشتر به عنوان عامل ارتباط بین پریگوژین و وزارت دفاع روسیه در جریان مشارکت گروه واگنر در جبهه‌های جنگ با اوکراین بود، ممکن است جانشین رهبر کشته شده واگنر شود.

تروشف که به «سیدوی» به معنای «موی خاکستری» ملقب بود، یک مجروح جنگی سابق است که که در جنگ‌های متعددی مانند حمله شوروی به افغانستان، قفقاز شمالی و به ویژه جنگ چچن شرکت داشت.

در هفته‌های اخیر، کانال‌های تلگرامی و وبلاگ‌نویس‌های نظامی مرتبط با واگنر گفتند تروشف از گروه اخراج شده است و ادعا می‌کنند که او پس از شورش نافرجام واگنر علیه ارتش روسیه در ژوئن گذشته به پریگوژین خیانت کرده است.

مشارکت تروشف در عملیات نظامی واگنر در سوریه

اتحادیه اروپا در سندی که در سال 2021 منتشرکرد، تروشف را به عنوان مدیر اجرایی گروه واگنر و یکی از اعضای موسس آن معرفی کرد.

اتحادیه اروپا در آن زمان اعلام کرد که آندری تروشف مستقیماً در عملیات نظامی گروه واگنر در سوریه مشارکت داشته است.

آنتون مرداسوف، کارشناس امور نظامی در شورای امور بین الملل روسیه گفت که تروشف ممکن است یکی از رهبران آینده واگنر جدید باشد، زیرا پس از مرگ پریگوژن واگنر قدیمی از بین خواهد رفت.

مدال‌های جانشین احتمالی پریگوژین

به گزارش «سی‌ان‌ان»، تروشف سدوی نشان ستاره سرخ، مدال اتحاد جماهیر شوروی برای خدمات فوق العاده را دریافت کرده است و به عنوان فرمانده‌ای در واحد نیروهای ویژه واکنش سریع وزارت کشور روسیه خدمت کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «تلگراف»، او در سال 2016 بالاترین مدال نظامی روسیه را به دلیل فرماندهی یورش به شهر پالمیرا سوریه که تحت تصرف گروه «داعش» بود را دریافت کرد و همچنین عملیات گروه واگنر در سوریه، آفریقا و اوکراین را مدیریت کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی