کاپشن

روزنامه‌نگاران و فعالان، شواهد و مدارکی یافته‌اند که نشان می‌دهند کاپشن‌های ارتشی زمستانه برای پرسنل نظامی اوکراین را می‌توان در ترکیه با قیمت «بسیار پایین‌تر» از آن هزینه‌ای خریداری کرد که وزارت دفاع اوکراین به گفته خودش از شرکت ترکیه‌ای «ویکتور آویا» خریداری می‌کند.

به گزارش ایران‌پژواک از پایگاه خبری «اوکراینسکا پراودا»، ناشی هروشی، روزنامه‌نگار تحقیقی، برنامه‌ها و فساد مالی مقامات اوکراینی را افشا کرده است.

او در این خصوص گفت: وزارت دفاع اوکراین تلاش می‌کند تا قیمت خرید کاپشن‌های ارتشی را عادی و طبیعی جلوه دهد، اما موضوع این طور نیست. طبق قیمت‌های موجود در وب‌سایت‌های ترکیه‌ای، کاپشن‌های ارتشی تقریبا ۳۹ دلار آمریکا ارزش دارد اما اسناد وزارت دفاع اوکراین رقم ۸۶ دلار آمریکا بابت هر یک کاپشن را نشان می‌دهد.

ویتالی شبونین، رئیس هیئت مدیره مرکز اقدام مبارزه با فساد اوکراین گفت: اگر اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در اینترنت و سایت‌های خرید آنلاین کاپشن‌های ترکیه‌ای را تهیه می‌کرد، می‌توانست با قیمت پایین‌تر بخرد. نه ۸۶ دلار برای هر یک کاپشن ارتشی!

وی افزود: وزارت دفاع اوکراین در عوض از شرکت برادرزاده یکی از نمایندگان حزب سیاسی اوکراینی موسوم به «خدمتگزار مردم» با قیمت دو برابر این کاپشن‌های ارتشی را خریداری کرده است.

شبونین در ادامه با کنایه گفت: یکی کاپشن‌های ارتشی را می‌دزدد و دیگری به خاطر کمبود پهپادها در میدان نبرد کشته خواهد شد!

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی