• ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
  • کد خبر: 36134
چین

سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع یک نوع بیماری جدید تنفسی در بین کودکان در شمال چین ابراز نگرانی کرده و از دولت چین خواسته تا در این زمینه اطلاعات کافی به این سازمان ارایه کند.

به گزارش ایران‌پژواک، سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه ای از دولت چین خواسته تا اطلاعات دقیقی در مورد افزایش بیماری های تنفسی و شیوع خوشه های ذات الریه در بین کودکان در شمال چین، به این سازمان ارایه کند.

بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی: در یک کنفرانس مطبوعاتی در ۱۳ نوامبر ۲۰۲۳ (۱۰ روز پیش) مقامات کمیسیون بهداشت ملی چین گزارش دادند که شیوع بیماری های تنفسی در مناطق شمالی چین افزایش یافته است.

مقامات چینی این افزایش را به رفع محدودیت‌های کووید-۱۹ و گردش پاتوژن‌های شناخته شده مانند آنفولانزا، مایکوپلاسما پنومونیه (عفونت باکتریایی رایج که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می‌کند)، ویروس تنفسی (RSV) و SARS-CoV-۲ نسبت دادند. (ویروسی که باعث بیماری کووید-۱۹ می شود).

مقامات بهداشتی چینی بر نیاز به نظارت بیشتر بر بیماری ها در مراکز مراقبت های بهداشتی و محیط های اجتماعی و همچنین تقویت ظرفیت سیستم بهداشتی برای مدیریت بیماران تاکید کردند.

در ۲۱ نوامبر رسانه ها گزارش هایی از خوشه هایی از ذات الریه تشخیص داده نشده کودکان در شمال چین، گزارش کردند. مشخص نیست که آیا این موارد با افزایش کلی عفونت‌های تنفسی که پیشتر توسط مقامات چینی گزارش شده مرتبط است یا از رویدادی جداگانه حکایت دارد.

در ۲۲ نوامبر، سازمان بهداشت جهانی از طریق سازوکار مقررات بین المللی بهداشت، اطلاعات اپیدمیولوژیک و بالینی و همچنین نتایج آزمایشگاهی از این خوشه های گزارش شده در میان کودکان را درخواست کرد.

ما همچنین اطلاعات بیشتری در مورد روندهای اخیر در گردش پاتوژن های شناخته شده از جمله آنفولانزا، SARS-CoV-۲، RSV و مایکوپلاسما پنومونیه، و بار فعلی بر سیستم های مراقبت های بهداشتی درخواست کرده ایم. سازمان بهداشت جهانی همچنین از طریق مشارکت‌های فنی و شبکه‌های موجود در چین با پزشکان و دانشمندان در تماس است.

از اواسط اکتبر امسال، مناطق شمال چین افزایش بیماری شبه آنفلوانزا را در مقایسه با مدت مشابه در ۳ سال گذشته گزارش کرده است. چین سیستم‌هایی برای دریافت اطلاعات در مورد روند آنفولانزا، بیماری‌های شبه آنفلوانزا، RSV و SARS-CoV-۲ دارد و به پلتفرم‌هایی مانند سیستم نظارت و پاسخگویی جهانی آنفلوانزا گزارش می‌دهد.

در حالی که سازمان بهداشت جهانی به دنبال دریافت اطلاعات کامل از چین است، ما به مردم چین توصیه می کنیم که اقداماتی را برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های تنفسی، که شامل واکسیناسیون توصیه شده است، دنبال کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی