• ۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲
  • کد خبر: 36574
سید ابراهیم رئیسی

رئیسی در ادامه دور دوم سفر استانی گلستان در گرگان تاکید کرد که وظیفه و مسوولیت سنگینی داریم؛ رهبری معظم فرمودند باید خستگی را کنار گذاشت و با امید حرکت کرد؛ ما به قله نزدیکیم و این یک سخن حکیمانه است.

به گزارش ایران‌پژواک از ایرنا، سیدابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در نشست شورای اداری گلستان گفت که باید تلاش خود را مضاعف کنیم؛ آیا به میزانی که کشور، استان و حوزه ماموریتی ما نیاز دارد، انرژی می‌گذاریم؟ یا می‌توان طرحی نو درانداخت و نگاهی نو داشت؟

وی افزود: از نظر کمیت کسی از کار نمی‌زند؛ اما از نظر کیفیت حتما می‌شود کار تحولی کرد. اول بر ظرفیت خودمان باید بیافزاییم.

رییس جمهور با اشاره به سفر استانی دولت همزمان با شب یلدا خطاب به مسوولان گلستان گفت: از حضور در این استان خوشحالم البته از همه شما به دلیل برگزاری این سفر که مانع حضورتان در کنار خانواده همزمان با شب یلدا شد، عذرخواهی می‌کنم.

رئیسی ادامه داد: مسوولیت سنگینی به عهده داریم و کشور هم دارای ظرفیت‌هایی است؛ این استان هم ظرفیت‌های بسیاری دارد، از همان روزی که در خلیج گرگان بودم در مسیر برگشت زنده‌یاد رستم قاسمی (وزیر فقید راه و شهرسازی) گفت «یک دستگاه لایروب در علی‌آباد مشغول فعالیت است و تا ۲ روز آینده برای لایروبی خلیج گرگان مشغول به کار می‌شود.»

رییس جمهور افزود: یک کار جهادی انجام شد و خیلی از نگرانی‌ها را رفع کرد. خشکیدن خلیج گرگان تهدیدی برای استان بود و اکنون دوباره به فرصت تبدیل شده است. تاکید من به مدیران آن است که از همه ظرفیت‌ خود برای افزایش بهره‌وری استفاده کنند؛ هم خودتان و هم مجموعه زیر امرتان باید در بهره‌وری دستگاه‌ها تجدیدنظر کنید.

وی ادامه داد: شما مسئولان محاسبه کنید و ببینید به میزان امکانات، اعتبارات و نیروی انسانی فعالیت دارید؟ اگر می‌شود کیفیت و بهره‌وری را افزایش داد، این کار را انجام دهید.

رئیسی گفت: این‌که امروز می‌بینیم کارهای زیادی در استان انجام شده قابل قدردانی است، همه این کارها به دست مسئولان گلستان انجام شد. اما استان ظرفیت زیادی دارد و باید شکوفا شود.

رییس جمهور اظهار کرد: ماموریم که اقتصاد دریا را فعال کنیم؛ اگر اقتصاد دریا در گلستان فعال شود، زمینه اشتغالزایی نیز فراهم می‌شود، البته آمار بیکاری در استان نشان می‌دهد که بیکاری کاهشی شده است، این جای قدردانی دارد، اما می‌تواند باز هم کاهش یابد.

رییس جمهور بیان کرد: در وقت بودجه‌ریزی در دولت و مجلس به سرمایه در گردشی که در تولید است نگاه کنیم. توجه به تولید و اشتغال در بودجه‌ریزی برای دولت اولویت و اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: باید اولویت‌ها را در نظر بگیریم. یعنی ببینیم حل کدام مساله به حل مسائل دیگر کمک می‌کند. اگر شغل ایجاد کنیم بهتر است یا کاری کنیم که رضایت موقت بیاورد؟ باید به دنبال حل مساله برویم. رشد تولید می‌تواند اساس قضیه باشد. همه تلاش دولت، مجلس در بودجه‌ریزی باید تحقق همین هدف باشد.

رئیسی ادامه داد: انتظار ما و مردم از شما مسئولان این است که در حیطه وظایف خود به افزایش بهره‌وری توجه کنید و تحول بیافرینید.

رییس جمهور گفت: فعال کردن بخش خصوصی در بخش تعاونی از نکات مهمی است که باید مورد توجه باشد. طبق اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه کشور دولت باید تلاش کند تا بخش خصوصی وارد عمل شود و از تصدی‌گری فاصله بگیرد که دولت در این زمینه حمایت می‌کند.

وی اظهار کرد: قانون رفع موانع تولید باید به درستی اجرا شود. این همکاری که در استان با محوریت نماینده ولی‌فقیه وجود دارد از اهمیت زیادی برخوردار است و باید قدر این نعمت‌ها را بدانیم زمینه توسعه‌یافتگی استان است.

رئیسی افزود: در حاشیه‌ها امکان توسعه نیست. در دولت بنا داریم به هیچ عنوان گرفتار حاشیه‌ها نشویم. زمینه برای رفتن به سمت حاشیه خیلی زیاد است. همیشه هم دولت‌ها و مسئولان گرفتار برخی حاشیه‌ها شدند و وقت کشور گرفته شد. این بحث‌ها به درازا می‌کشد و ثمره‌ای هم ندارد.

رییس جمهور ادامه داد:آن که می‌تواند نشاط اجتماعی ایجاد کند، سرمایه در گردش بیافریند و اشتغال ایجاد کند فقط کار کردن است. تلاش کنیم گرفتار حاشیه‌ها نباشیم و فقط کار کنیم.

رییس جمهور در دور دوم سفر خود به گلستان در بدو ورود از سوی آیت‌الله سیدکاظم نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان، علی‌محمد زنگانه استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

افتتاح لایروبی آبراه دریای خزر به خلیج گرگان، افتتاح طرح ملی فیبررسانی به خانه‌ها، کسب و کارها و مدارس همه شهرها، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب، برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، بهره‌برداری از سه هزار و ۶۷۵ واحد مسکن شهری و روستایی، واگذاری یک‌هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به روستاییان، صدور هفت هزار جلد سند مالکیت از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رییس جمهور در گلستان است.

آغاز به‌ کار رسمی منطقه آزاد «اینچه‌برون»، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، بهره‌برداری از طرح زهکشی در ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی حوزه قره‌سو و افتتاح متمرکز طرح‌های حوزه حمل و نقل و توسعه راه‌ها از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه آیت الله رییسی در گلستان است.

شماری از وزیران و معاونان رییس جمهور، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی