کنکور

ثبت نام برای شرکت در آزمون استخدامی معلم ورزش و مشاور مدارس از عصر امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن آغاز می‌شود و داوطلبان این آزمون به مدت یک هفته فرصت دارند تا ثبت نام خود را برای شرکت در آزمون مربوطه که ۳۰ فروردین ماه برگزار می‌شود، نهایی کنند.

به گزارش ایران‌پژواک، آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیتی بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، از طریق مرکز آزمون جهاد دانشگاهی دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

داوطلبان از عصر امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه به مدت یک هفته تا پایان روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه زمان دارند تا به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir ثبت نام خود برای شرکت در آزمون مذکور که نهایتا منجر به جذب و استخدام پیمانی معلم ورزش و مشاور و روانشناس در مدارس می شود را نهایی کنند.

آنطور که اعلام شده است این آزمون سال آینده دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و نتایج اولیه آن نیز یک ماه پس از برگزاری آزمون به اندازه سه برابر ظرفیت برای شرکت کردن پذیرفته شدگان اولیه در ارزیابی تکمیلی اعلام می‌شود.

متولدین ۱۲ بهمن ۶۲ تا ۱۲ بهمن ۸۲ ثبت نام کنند

شرط سنی در نظر گرفته شده برای این آزمون حداقل ۲۰ و حداکثر ۴۰ سال تمام است و این یعنی متولدین ۱۲ بهمن سال ۶۲ تا ۱۲ بهمن سال ۸۲ می‌توانند در این آزمون ثبت نام کنند اما برای داوطلبان دارای مدرک دکتری در عنوان شعلی «مشاور»، حداکثر سن مجاز برای شرکت در این آزمون ۴۵ سال در نظر گرفته شده است.

جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر از حداکثر سن معاف هستند، برای پدر، مادر، همسر، برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال به حداکثر سن مقرر برای شرکت در این آزمون استخدامی اضافه می‌شود.

وزن ۴۰ درصدی آزمون کتبی و ۶۰ درصدی ارزیابی تکمیلی

این آزمون در دو مرحله آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی برگزار می شود که امتحان کتبی شامل سنجش حیطه‌های عمومی، تخصصی و اختصاصی است که بر اساس شغل محل اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام به صورت کتبی برگزار می شود. مرحله ارزیابی تکمیلی نیز شامل سنجش و ارزیابی صلاحیت‌ها و شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای مورد نیاز برای مشاغل مربی تربیت بدنی وسلامت، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور با هدف تعمیق سنجش شایستگی‌ها علاوه بر آزمون کتبی برگزار می شود.

امتحان کتبی وزن ۴۰ درصدی و ارزیابی تکمیلی وزن ۶۰ درصدی دارد. این آزمون مجموعا دارای هزار امتیاز است که سهم مرحله کتبی ۴۰۰ و سهم مرحله ارزیابی تکمیلی ۶۰۰ امتیاز می‌شود.

همچنین به صورت مجزا باید گفت سهم حیطه عمومی برای قبولی در این آزمون مجموعا ۳۵۰ امتیاز است که شامل ۱۶۰ امتیاز در آزمون کتبی و ۱۹۰ امتیاز در مرحله ارزیابی تکمیلی می‌شود. حیطه اختصاصی مجموعا دارای ۳۷۰ امتیاز و شامل ۱۲۰ امتیاز در آزمون کتبی و ۲۵۰ امتیاز در ارزیابی تکمیلی می‌شود و حیطه تخصصی نیز مجموعا دارای ۲۸۰ امتیاز است که این امتیاز شامل ۱۲۰ امتیاز برای آزمون کتبی و ۱۶۰ امتیاز در مرحله ارزیابی تکمیلی می‌شود.

به ازای تاهل و داشتن فرزند چقدر به سقف سنی افزوده می شود؟

بر اساس ماده ۱۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ازای تاهل و داشتن هر فرزند، یک سال به سقف محدوده سنی داوطلب که در دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده است اضافه می‌شود که حداکثر سنوات موضوع این ماده پنج سال است.

همچنین به ازای تاهل و داشتن هر فرزند دو درصد و حداکثر تا ۱۰ درصد به مجموع امتیاز آزمون مشترک فراگیر داوطلب اضافه می‌شود. البته این امتیازات مشروط به این است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند بالای ۲.۵ نباشد که طبق اعلام سازمان ثبت احوال کشور نرخ باروری در شهرستان تایباد، خواف، گلبهار از استان خراسان رضوی، باوی، حمیدیه، دشت آزادگان، کارون، کرخه و هویزه از استان خوزستان، ایرانشهر، بمپور، تفتان، چاه بهار، خاش، دشتیاری، دلگان، راسک، زاهدان، زرآباد، سراوان، سربازف سیب سوران، فنوج، قصر قند، کنارک، گلشن، لاشار، مهرستان، میرجاوه و نیک شهر از استان سیستان و بلوچستان، رودبار جنوب و ریگان از استان کرمان و اق قلا، گمیشان و مراوه تپه از استان گلستان بالای ۲.۵ درصد است.

چه کسانی مجاز به ثبت نام در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش نیستند؟

افراد بازنشسته و بازخرید خدمت دستگاه‌های اجرایی کشور، انفصال شدگان دائم از خدمت و یا اخراج شدگان از آموزش و پرورش، افرادی که با آرای قضایی از خدمات دولتی منع شده‌اند، افراد دارای تعهد انجام کار به سایر موسسات یا دستگاه‌های اجرایی، دارندگان مدارک تحصیلی معادل در شرایط احراز رشته تحصیلی، دارندگان مدارک تحصیلی پایین‌تر از شرایط احراز رشته تحصیلی، دارندگان مدارک تحصیلی پایین تر از شرایط احراز رشته تحصیلی هر شغل و دارندگان تابعیت مضاعف مجاز به شرکت در این آزمون استخدامی نیستند

گذراندن دوره مهارت آموزی یک ساله برای پذیرفته شدگان نهایی الزامی است و این دوره شامل مجموعه‌ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی نظری و مهارتی می‌شود که بخشی از هزینه‌های آن بر عهده داوطلب است. همچنین دوره مهارت آموزی مشاغل دبیری در دانشگاه فرهنگیان و مشاغل هنرآموزی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بدون دریافت حقوق و مزایا برگزار می‌شود و صدور حکم استخدامی افراد منوط به موفقیت سپری کردن این دوره یک ساله است.

مهارت آموزان در زمان ثبت نام در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان برای شرکت در دوره مهارت آموزی ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک ICDL هستند و پس از آن ضمن شرکت و موفقیت در دوره مهارت آموزی یک ساله باید در قالب برنامه سنجش صلاحیت حرف‌ معلمی و در مسیر رشد معلمی در دوره‌های ضمن خدمت پیش بینی شده مطابق با ضوابط اعلامی از سوی وزارت آموزش و پرورش موفق به کسب گواهینامه صلاحیت معلمی شوند. گذراندن حداقل ۱۲۰ ساعت ضمن خدمت مرتبط با امور تربیتی و مهارت‌های معلمی برای پذیرفته شدگان رشته‌های غیرامور تربیتی در دو سال نخست استخدام الزامی است.

در این آزمون برای استخدام معلولان سهمیه سه درصدی و برای ایثارگران سهمیه ۲۵ و ۵ درصدی در نظر گرفته است. همچنین ۱۰ درصد به امتیاز آزمون کتبی و به همین میزان به ارزیابی تکمیلی برای داوطلبان حافظ قرآن دارای درجات یک تا سه در تمامی مشاغل مورد نیاز این آزمون لحاظ می‌شود.

به گزارش ایسنا، هزینه ثبت نام در این آزمون ۳۶۸ هزار تومان است و داوطلبان می‌توانند جزئیات بیشتر را اینجا مطالعه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی