• ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
  • کد خبر: 37526
54

مشاور کسب‌وکار منتور حرفه‌ای است که به صاحبان کسب‌وکار، مدیران و مسئولان هر مجموعه‌ای اعم از شرکت های کوچک و متوسط SME، کمک می‌کند تا درروند کاری خود، بهبود پیدا کنند و موفقیت بیشتری را در این مسیر به‌دست آورند. این افراد، با استفاده از تخصص خود درزمینه‌های مختلف مشاوره مدیریت، اقتصاد، بازاریابی، منابع انسانی و برنامه‌ریزی استراتژیک، پیشنهادها و راهکارهایی را تحت عنوان مشاوره کسب و کار و در جهت رشد بیشتر، به سازمان‌ها ارائه می‌دهند.

گزارش آگهی/ مشاور کسب‌وکار منتور حرفه‌ای است که به صاحبان کسب‌وکار، مدیران و مسئولان هر مجموعه‌ای اعم از شرکت های کوچک و متوسط SME، کمک می‌کند تا درروند کاری خود، بهبود پیدا کنند و موفقیت بیشتری را در این مسیر به‌دست آورند. این افراد، با استفاده از تخصص خود درزمینه‌های مختلف مشاوره مدیریت، اقتصاد، بازاریابی، منابع انسانی و برنامه‌ریزی استراتژیک، پیشنهادها و راهکارهایی را تحت عنوان مشاوره کسب و کار و در جهت رشد بیشتر، به سازمان‌ها ارائه می‌دهند.

همچنین، با تجزیه‌وتحلیل شرایط مشتریان و با توجه به نیازهای آن‌ها، ضمن رفع مشکلات و چالش‌های موجود، باعث توسعه فردی و توسعه کسب و کار توأمان در مسیری صحیح می‌شوند. در ادامه مقاله جهت بررسی وظایف این افراد و همچنین، مزایای بهره‌مندی از یک مشاور کسب‌وکار حرفه‌ای و کار بلد، با ما همراه باشید.

توانایی‌ها و ویژگی‌های یک مشاور حرفه‌ای

با تغییر شیوه زندگی و پرتلاطم شدن اوضاع اقتصادی کسب‌وکارهای مختلف، حضور یک مشاور، بیش‌ازپیش اهمیت دارد تا با ارائه راهکار مناسب، در تصمیم‌گیری‌های بهتر به افراد کمک کند. درواقع، وی با ارائه مشاوره کسب و کار و با توجه به تجربه و مهارت خود، چالش‌ها را برطرف می‌کند تا افراد از فرصت‌های بیشتری بهره‌مند شوند. اما این فرد حرفه‌ای کیست و مزایای یک مشاوره کسب‌وکار خوب چیست؟ً! در ادامه، به بررسی دقیق ویژگی‌های یک مشاور حرفه‌ای، جهت توسعه کسب‌وکار، خواهیم پرداخت.

دانش و تخصص در حوزه‌های مختلف

فردی که قرار است به ارائه مشاوره کسب و کار بپردازد، باید در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کند، چه راه‌اندازی و توسعه یک استارت آپ دانش‌بنیان باشد و چه یک کسب ‌وکار کوچک در یک روستا، دانش تخصصی داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن، به کارآفرینان مشاوره دهد.
به‌عنوان‌مثال، یک مشاور باید درک کاملی از امور مالی و حسابداری ، فناوری اطلاعات ، منابع ‌انسانی و... داشته باشد تا در این زمینه، به سازمانهای دیگر کمک کند. همچنین، آشنایی با تکنیک‌های بازاریابی، از دیگر ویژگی‌های یک مشاور حرفه‌ای است تا بتواند با ارائه استراتژی‌های مناسب، سبب توسعه کسب و کار یا توسعه فردی مدیران و کارکنان سازمان شود.

تجزیه‌وتحلیل مشکلات

این افراد با ارائه مشاوره کسب و کار، صاحبان مشاغل را در یافتن راه‌حل مسائل راهنمایی می‌کنند. تحلیل دقیق مشکلات، به معنای درک علل و اثرات آن‌ها است که شامل جمع‌آوری اطلاعات، تجزیه‌وتحلیل، بررسی نتایج و شناسایی دلایل کلیدی بروز مشکل است. هر چه در این مسیر بررسی‌ها دقیق‌تر باشد، راه‌حل‌های بهتری پیدا خواهد شد.

ارتباط دائمی با مشتریان

توانایی ارتباط مؤثر با مشتریان، نیازمند برخورداری از مهارت‌ ارتباطی است. فردی که درزمینه مشاوره کسب و کار خدمت‌رسانی می‌کند، باید ضمن شناسایی مشتریان خود، نیازها و تمایلات آن‌ها را مدنظر قرار دهد و بتواند اعتماد آنها را جلب کند. همچنین باید بتواند به خوبی مدیران و کارکنان سازمان را از مشکلات خود آگاه کرده، و در جهت رفع مشکلات انگیزه ایجاد نماید. تمام ارائه خدمات مشاور کسب و کار از طریق مهارت ارتباطی او در طول پروژه صورت می‌پذیرد.

تدوین استراتژی‌های بازاریابی مؤثر

این افراد، جهت راهنمایی مراجعه‌کنندگان و ارائه مشاوره کسب و کار به آن‌ها، همواره باید توانایی تدوین استراتژی‌های مؤثر و کارآمد را داشته باشد. مشاور توانمند آن است که در کنار تحلیل دقیق بازار، تفاوت‌ها و نیازهای مشتریان را شناسایی کند تا بتواند روش‌های توسعه کسب و کار را طبق شرایط هرکدام، پیشنهاد دهد.

تجربه کاری مؤثر

انتخاب فردی باتجربه جهت ارائه مشاوره کسب و کار، زمینه تحلیل دقیق‌تر مسائل و درک عمیق‌تر محدودیت‌ها، نیازها و توانایی‌های سازمان را فراهم می‌سازد.

مشاوره مدیریت

مهارت مذاکره

مشاوره مدیریت، اغلب شامل تسهیل ارتباطات مؤثر بین ذی‌نفعان مختلف مانند، تأمین‌کنندگان، شرکا و کارمندان است. در این زمینه، برخورداری از مهارت‌های مذاکره برای مشاوران، ضروری است؛ چراکه آن‌ها به‌عنوان واسطه یا میانجی عمل می‌کنند و به طرفین کمک می‌کنند تا ضمن حل اختلافات، به توافقات سودمند برسند. یک مشاور خوب، باید حین انجام مذاکره، به حل مشکلات موجود بر سر قرارداد بپردازد و از این طریق، نتایج سودمند و مثبتی را به‌دست آورد. همچنین، مشاور کسب‌وکار، باید بتواند موانع و انگیزه‌ها را درک کند و با شناسایی زمینه‌های مشترک، راه‌حل‌های خلاقانه‌ای جهت رفع نیازهای ذی‌نفعان ارائه نماید.

تجزیه‌وتحلیل عملکرد کسب‌وکار

در این مسیر، چنانچه فرد انتخاب‌شده، توانایی ارزیابی و آنالیز عملکردی درستی نداشته باشد، نمی‌تواند نقاط قوت و ضعف کسب‌وکار را شناسایی کرده و راهکارهای مناسبی را پیشنهاد دهد. تجزیه‌وتحلیل اطلاعات، به او کمک می‌کند تا روند عملکرد را مورد بررسی قرار دهد؛ این اطلاعات، اغلب شامل آیتم‌هایی مانند، سود و زیان، درآمد و هزینه است.

انگیزه بالا جهت رشد و پیشرفت کسب‌وکارها

مشاور باید حین ارائه مشاوره کسب و کار، انگیزه کافی برای ارائه تمام آموزش‌های لازم جهت بهبود شرایط متقاضیان باشد. به عبارتی دیگر، باید سطحی از بلندپروازی و اشتیاق، در وجود او نقش بسته باشد تا بتواند الهام‌بخش و محرک تغییرات مثبت در سازمان باشد. این انگیزه و تعهد، سبب ارائه راه‌حل‌های نوآورانه، غلبه بر چالش‌ها و دستیابی به نتایج مثبت خواهد شد.

تشخیص و مدیریت ریسک‌های ممکن

قبل از هر چیزی باید بدانید که هر کسب‌وکاری، با ریسک‌های مختلفی روبه‌رو است و یک مشاور حرفه‌ای، نقش حیاتی در شناسایی و مدیریت این ریسک‌ها دارد. او قادر است ریسک‌های امنیتی، مالی، قانونی و عملیاتی را تشخیص دهد و راهکارهای مناسب برای مدیریت آن‌ها را ارائه نماید.

صبر در برابر موقعیت‌های چالش‌برانگیز

لازم به ذکر است که در تجارت و کسب‌وکار، هیچ هدفی، به‌سادگی به‌دست نمی‌آید. فردی که در حیطه ارائه مشاوره کسب و کار فعالیت می‌کند، باید با صبر و حوصله، مشکلات را بررسی کند و راه‌حل‌های خلاقانه ارائه دهد. فقط بهترین مشاوران می‌توانند با صبر و شکیبایی، مشکلات را بررسی کرده و تلاش خود را برای حل مشکلات و جبران خسارت به‌کارگیرند.

سرعت عمل در حل مسائل

با توجه به تغییرات کسب‌وکارها، یک مشاور باید سریع و کارآمد عمل کند تا بتواند پاسخگوی نیاز مشتریان باشد و از رقبا پیشی بگیرد. سرعت عمل، به معنای تهیه و ارائه سریع پیشنهادهای مناسب است. مشاور باید در اسرع وقت، راهکارهای مناسب را ارائه دهد تا کسب‌وکار مربوطه، در جهت رشد و بهبود حرکت کند. سرعت عمل مشاور هنگام راهنمایی و مشاوره کسب و کار، سبب می‌شود که شما یک قدم جلوتر از رقبا باشید.

images_1708278537_65d2430988e36.png

مشاوره کسب و کار چه رابطه‌ای با موفقیت دارد؟

مشاوران کسب‌وکار می‌توانند در برآورده ساختن رونق بیشتر کسب‌وکارها، مؤثر باشند. این افراد، درزمینه مشخصی تخصص دارند و با توجه به نیاز هر فرد و در حیطه کسب‌وکار او، به توسعه او کمک می‌کنند. شما می‌توانید جهت آموزش در این زمینه، از طریق شرکت نجات، اقدام کنید و با استفاده از دوره‌های آموزشی صفر تا صد این مجموعه، پنجره جدیدی به‌سوی موفقیت بگشایید.

خدمات مشاوره کسب‌وکار، بسته به حوزه فعالیت آن‌ها، متفاوت است. ولی در حالت کلی، خدمات و راهنمایی‌هایی که یک مشاور، به‌عنوان مشاوره کسب و کار ارائه می‌دهد را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • چالش‌هایی که مانع رشد یا کارایی سازمان یا شرکت می‌شوند را شناسایی می‌کند.

  • هرگونه آموزش و منابع لازم برای ایجاد تغییرات را شناسایی کرده و در ارائه آن‌ها، بهترین پیشنهادها را می‌دهد.

  • شرایط لازم برای توسعه یک شرکت را تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

  • تغییرات احتمالی را پیشنهاد می‌دهد و در انجام این تحولات، به سازمان کمک می‌کند.

بهترین مشاوران جهت بهبود کسب‌وکار با شرکت نجات

شروع یک کسب‌وکار، می‌تواند اقدامی چالش‌برانگیز باشد؛ به‌ویژه برای کارآفرینانی که تجربه یا دانش کافی ندارند. اینجا است که ضرورت مشاوره، مشخص می‌شود. بهره‌مندی از مشاوره کسب‌وکار، هنگام راه‌اندازی یک شغل جدید یا توسعه کسب و کار فعلی، بسیار حائز اهمیت است. در این روند، کلیه جوانب امر توسط مشاوران مدنظر قرار می‌گیرد و با ارائه بهترین پیشنهادها، مسیر موفقیت هرچه بیشتر کسب‌وکار چیده می‌شود.

برای بهره‌مندی از آموزش‌های بی‌نظیر این مشاوران، کافی است به وب‌سایت شرکت آموزش و مشاوره کسب و کار نجات، مراجعه کرده و از مشاوری که درزمینه فعالیت شما تخصص دارد، درخواست یاری کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی