سفرهای نوروزی

رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت: نسبت به سال گذشته ریزش مسافر داشتیم و تعداد مسافرها نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

به گزارش ایران‌پژواک، حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران درباره آمارهای نوروزی امسال گفت: اخبار متفاوت و متناقضی در رسانه‌ها درباره سفرهای نوروز منتشر شده است. نسبت به سال گذشته ریزش مسافر داشتیم و تعداد مسافرها نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، در گفتگو با «انتخاب» درباره آمارهای نوروزی امسال گفت: اخبار متفاوت و متناقضی در رسانه‌ها درباره سفرهای نوروز منتشر شده است. نسبت به سال گذشته ریزش مسافر داشتیم و تعداد مسافرها نسبت به سال گذشته کمتر شده است. سال گذشته هم نوروز خوبی برای نوروز گردشگری نبود. سال گذشته فقط هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در برخی نقاط پر شد و هتل‌های ۳ و ۴ که متعلق به طبقه متوسط بود خالی ماند. ریزش امسال نسبت به پارسال یعنی وضعیت خوبی نداشتیم. یک نابسامانی در حمل و نقل ریلی و هوایی داشتیم که هیچکدام نتوانستند خوب عمل کنند.

وی درباره ضعف سیستم حمل و نقلی بیان کرد: حمل و نقلی‌ها حقوق مردم را نادیده گرفتند. وقتی ما این همه ضعف ناوگان داریم، چرا این همه پرواز به سوی ترکیه برود و یک رقابت بسیار ناسالم بین دفاتر ایجاد شود و تقریباً تمام دفاتر ما متضرر شدند. البته من با ریزش قیمت مشکلی ندارم و با افزایش قیمت مخالفت کردم، اما با کاهش کیفیت مخالف هستم. وقتی این‌ها با یک قیمت‌های پایین کار می‌کنند، مسافر جایگاه واقعی ندارد. مثلاً ترکیه نیز در یک برنامه تلویزیونی نشان داد که ایرانی‌ها تمام مراسماتشان را در ترکیه برگزار می‌کنند. ما منطقه آزاد راه‌اندازی کردیم، اما روستای وان بیشتر مخاطب خرید دارد. فلسفه وجودی مناطق آزاد چه بود؟ اصلاً فراموش کرده‌اند که چرا منطقه ازاد شکل گرفت. در هر حال ما وضعیت خوبی امسال نداشتیم.

او افزود: از نظر من با توجه به سوابق سال‌های گذشته، ماه رمضان باعث رکود گردشگری نشده است. ماه رمضان در سال‌های قبل هم بوده و اتفاقاً بازار گردشگری رونق داشت. مثلاً بیشترین مسافرهای ما به عراق در حد ۵۰ درصد بوده است. این ۵۰ درصد در ماه رمضان هم می‌روند. مقاصد دیگر هم مشکلی بابت ماه رمضان نداشتند. ما در مسیر نجف ریزش قیمت داشتیم، اما افزایش قیمت توسط ایرلاین داشتیم که دفاتر در این بین زیان دیدند.

رفیعی درباره کاهش میزان مسافر گفت: امسال نوروز ۱۴۰۳ بود، نوروز ۱۴۰۱ به یکباره رویش شدید گردشگر داخلی داشتیم. تمام رسانه‌های ملی اعلام کردند که ظرفیت نداریم. مثلاً صف ورودی ماشین‌ها به شیراز ۵ کیلومتر بوده است. در خردشهرهای ما مانند نطنز و ابیانه و... نیز ظرفیتشان در سال‌های قبل پر شده بود. اما چه اتفاقی افتاد که ۱۴۰۳ و ۱۴۰۲ ریزش داشتیم؟ ما یک ستاد سفر راه انداختیم که آمارهای نادرست به رئیس جمهور و مردم می‌دهد. من به عنوان بخش خصوصی و مجری باید بگویم که چه وضعیتی داریم. من در ستاد سفر عضو هم نیستم. امسال در شیراز و مشهد هم دخالت کردند، مثلاً دو مدیر گردشگری داریم، یک مدیر منصوب استاندار، یک مدیر منصوب وزارت گردشگری که مدیر وزارت گردشگری را به حاشیه برده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی