آرامگاه استر و مردخای

فیلمی مبنی بر پرتاب کوکتل مولوتف توسط عده‌ای ناشناس به محوطه مقبره استرومردخادی در شهر همدان در فضا مجازی منتشر شده که در آن چند راکب موتورسوار که چهره آن‌ها مشخص نیست، مقابل مقبره توقف کرده و از موتورسیکلت پیاده شده و به سمت این مقبره کوکتل مولوتف پرتاب می‌کنند.

به گزارش ایران‌پژواک، معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: «در پی پرتاب چند کوکتل مولوتف به محوطه مقبره اِستر و مُردخای، بنا هیچ آسیبی ندیده است.»

حمیدرضا حیدری اظهار کرد: بامداد سه‌شنبه عده‌ای اقدام به پرتاب چند کوکتل مولوتف در محوطه استر و مردخای می‌کنند که خوشبختانه اتفاق خاصی نیفتاده و به بنای هیچ‌گونه آسیبی نرسیده است.

فیلمی مبنی بر پرتاب کوکتل مولوتف توسط عده‌ای ناشناس به محوطه مقبره استرومردخادی در شهر همدان در فضا مجازی منتشر شده که در آن چند راکب موتورسوار که چهره آن‌ها مشخص نیست، مقابل مقبره توقف کرده و از موتورسیکلت پیاده و به سمت این مقبره کوکتل مولوتف پرتاب می‌کنند.

فرماندار همدان هم در مصاحبه‌ای اعلام کرد: این اتفاق بامداد سه‌شنبه ۱۴ فروردین رخ داده که محوطه این مقبره مجهز به دوربین‌های مداربسته است و برهمین اساس کار شناسایی عاملان این اتفاق و نیت آن‌ها در دستور کار مراجع انتظامی قرار گرفته است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در بخش دیگری درباره عرضه ترشی، پاستیل و لواشک در قالب نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در داخل بنای آرامگاه باباطاهر و محوطه آرامگاه بوعلی‌سینا گفت: عمده غرفه‌های برپا شده در این نمایشگاه صنایع‌دستی بود و در بخش سوغات برخی از غرفه‌داران ترشی به عنوان سوغات همدان و پاستیل آورده بودند که با همکاری معاونت صنایع دستی اخطار لازم به آن‌ها داده و جمع‌آوری شد.

بُقعه استر و مردخای جزء مهمترین زیارتگاه‌های یهودیان ایران و جهان است. این مقبره جزء آثار میراث فرهنگی ایران ثبت شده‌ است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی