نوکنده

شهر کوچک و زیبای نوکنده غربی‌ترین شهر استان گلستان است که بیشتر به سبب محصولات ناب کشاورزی و باغی به ویژه آلوچه شهرت دارد اما این شهر ساحلی علاوه بر خوراکی‌های خوشمزه جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد.

به گزارش ایران‌پژواک، نوکنده نام شهری کوچک در ورودی غربی استان گلستان است که حاصلخیزی زمینش این منطقه را به مرکز تولید انواع سبزیجات تبدیل کرده و محصولات آن در همه جای این استان و حتی دیگر مناطق کشور شهرت دارد، یکی از مشهورترین تولیدات نوکنده که از قدیم شهرتی فرامنطقه‌ای داشته آلوچه یا به قول تهرانی‌ها گوجه سبز است.

این شهر ساحلی با ریشه‌ای بسیار عمیق در دل تاریخ است. شهر نوکنده در جنوب غربی شهرستان بندرگز واقع شده، این شهر به علت موقعیت خاص جغرافیایی و وجود جنگل‌های انبوه «جهان مورا» در جنوب آن و داشتن آب و هوای معتدل و خاک مساعد از پیشرفت نسبتاً خوبی برخوردار است.

آب و هوای معتدل خزری، جنگل‌های انبوه، ساحل زیبای خزر، آثار تاریخی و امامزادگان در کنار هم سبب شده این شهر کوچک علاقه مندان زیادی را به خود جذب کند.

زیبایی‌های چشم نواز «نوکنده» پایتخت آلوچه شمال کشور

جنگل نرگسی نوکنده

جنگل نرگسی در غرب استان گلستان واقع شده‌است و از روستاهای لیوان غربی، لیوان شرقی، تلور و همچنین شهر نوکنده قابل دسترسی است. این جنگل که یکی از نادرترین جنگل‌ها و تفرجگاه‌های طبیعی استان گلستان است که به صورت دست نخورده باقی مانده‌است. در این جنگل حیواناتی نظیر روباه، گربه وحشی، شغال، خرس، گراز وحشی، عقاب و انواع پرندگان شکارچی و بسیاری از حیوانات وحشی زیبا زندگی می‌کنند.

این جنگل دارای رودخانه‌ها و آبشارهای بسیار دیدنی زیادی است که امید است مسئولان گردشگری نگاه ویژه ای را به این نقطه گردشگری داشته باشند. جنگل نرگسی در یک کیلومتری شهر نوکنده قرار دارد.

زیبایی‌های چشم نواز «نوکنده» پایتخت آلوچه شمال کشور

ساحل زیبای نوکنده

دریای نوکنده دارای ماهی‌های گوناگون است که بیشتر قابل خوردن هستند، ساحل زیبا و آرامش بخش دریای خزر در شهر نوکنده، یکی از بهترین مکان‌های تفریحی شهر است که وجود آلاچیق، رستوران، فروشگاه و قایق سواری بر موج های خروشان زیبایی آن را دو چندان کرده است.

هنردست زنان و مردان خوش ذوق نوکنده و سوغات لذیذ این دیار

پارچه بافی و چادرشب نشان از هنرمندی مردمان این دیار دارد که در نوع خود کم نظیر و بی نظیر است و چشم هر گردشگر هنر دوستی را مجذوب زیبایی خود می‌کند. کنجد، حلوای کنجد و برنج بخشی از سوغات لذیذ و شناخته شده منطقه است که طرفداران بسیاری دارد.

کتابخانه سرهنگ جعفری نوکنده

کتابخانه عمومی سرهنگ جعفری نوکنده بهمن ماه ۱۳۸۹ افتتاح شد. این کتابخانه دارای سالن‌های جدا خواهر و برادر و کودکان است که از نظر مهندسی معماری از بهترین کتابخانه‌های استان است این کتابخانه با بیشتر از ۹۰۰۰ کتاب و ۱۳۰۰ کتابخوان از نظر زیبایی و معماری چشمگیر است.

زیبایی‌های چشم نواز «نوکنده» پایتخت آلوچه شمال کشور

اماکن متبرکه شهر نوکنده

از اماکن متبرکه این شهر می‌توان «بارگاه امام زاده حبیب اله (ع) » را نام برد که از فرزندان امام موسی کاظم (ع) و در فاصله پنج کیلومتری شمال این شهر واقع شده است.

درخت زیتونی با قدمت بسیار زیاد در مجاورت بارگاه امام زاده وجود دارد.

بازار نوکنده

این بازار مانند بازارهای دیگر استان گلستان، از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است. دراین بازار محصولات و تولیدات مختلف مردم نوکنده و استان گلستان به فروش می‌رسند. بازار هفتگی نوکنده پنجشنبه هر هفته در این شهر برپا می‌شود. در این بازار انواع میوه، صیفی جات، ماهی، برنج و سایر محصولات این منطقه عرضه می‌شوند.

زیبایی‌های چشم نواز «نوکنده» پایتخت آلوچه شمال کشور

بهترین فصل سفر

شهر نوکنده به علت برخوردار از پوشش جنگلی و کوهستانی، جایی بکر و منحصر به فرد برای سفر در فصل بهار و تابستان است تا در کنار زیبایی طبیعت از آب و هوای خوش منطقه بهترین بهره را ببرید و خاطره‌ای خوش و ماندگار را در کنار عزیزانتان رقم بزنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی