• ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
  • کد خبر: 38509
سیگار

چگونه می‌توان در آینده یک جامعه بدون سیگار داشت؟

به گزارش ایران‌پژواک از شفقنا، مطالعات موجود در این زمینه نشان می‌دهد که قیمت سیگار می‌تواند بیشترین انگیزه را برای ترک سیگار در افراد سیگاری به وجود آورد! این آژانس خبری در این زمینه نوشته که بر اساس تحقیقاتی که به تازگی انجام گرفته، افزایش قیمت سیگار به احتمال زیاد باعث خواهد شد افراد بیشتری- یک نفر از هر چهار بزرگسال- سیگار را ترک کنند.

یک نظرسنجی جدید- که از نزدیک به ۶۰۰۰ نفر صورت گرفته- حکایت از این دارد که نگرانی‌های سلامتی و پزشکی هم‌چنان مهم‌ترین دلیل ترک سیگار می‌تواند باشد.

با این حال این مطالعه که در دانشگاه لندن انجام گرفته می‌گوید که برجسته کردن پولی که می‌توان با ترک سیگار پس‌انداز کرد، تلاش‌های بیشتری را برای ترک سیگار تشویق خواهد کرد.
میانگین قیمت یک بسته سیگار ۲۰ تایی بیش از ۱۴ پوند است که در سال ۲۰۲۶ به ۱۶ پوند افزایش خواهد یافت.

مرگ زودهنگام

سیگار اولین عامل قابل پیشگیری مرگ و میر و بیماری در بریتانیا است.

تنباکو و توتون و سموم موجود در آن می‌تواند منجر به سرطان و بیماری‌های دیگر ریه و انواع بیماری‌های قلبی شود و کتمان نمی‌توان کرد که در حدود نیمی از سیگاری‌هایی که تقریباً در تمام زندگی‌شان سیگار کشیده‌اند، زود از دنیا می‌روند.

ترک سیگار این خطرات را کاهش خواهد داد- و کارشناسان بهداشت می‌گویند که هرگز برای ترک کردن دیر نیست.

ممنوعیت استعمال دخانیات چیست و چگونه عمل خواهد کرد؟

این مطالعه که همه‌ساله بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ سیگاری‌ها را مورد بررسی قرار داده، نشان از این دارد که از زمان شروع همه‌گیری کرونا درصد تلاش برای ترک سیگار افزایش یافته است- و این می‌تواند برای دیگران نیز انگیزه‌بخش باشد.

آخرین آمار نشان می‌دهد که ۱۲.۷ درصد از بزرگسالان در انگلیس سیگار می‌کشند- که در مقایسه با سال ۲۰۱۱ که ۲۰ درصد از بزرگسالان سیگار می‌کشیدند، پیشرفت محسوسی را نشان می‌دهد.

وقتی از افرادی که موفق شده بودند سیگار را ترک کنند، دلیل این کارشان پرسیده شد؛ نیمی از آن‌ها گفتند که دلیل‌شان برای ترک سیگار این است که نگران تأثیرات آن بر سلامتی‌شان- چه در حال حاضر و چه در آینده- هستند؛ و البته یک‌چهارم این جمعیت هم گفتند که به دلیل قیمت سیگار این تصمیم را گرفته‌اند- که البته یک‌پنجم از این افراد هم گفتند که قبل از همه‌گیری کرونا تصمیم به ترک سیگار گرفته بودند.

محققان در مقاله‌ای درباره نتایج این نظرسنجی نوشته‌اند که بیماری همه‌گیر کرونا چون به احتمال زیاد آگاهی افراد سیگاری را از خطرات سیگار برای سلامتی‌شان بیشتر کرده، در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تلاش برای ترک سیگار- با انگیزه سلامت- را افزایش داده است.

البته کووید در عین حال منجر به از دست دادن شغل و درآمد بسیاری از مردم نیز شد- که این وضعیت از آن زمان به بعد با بحران هزینه‌های زندگی نیز تشدید شده- و همین هم نقش قیمت سیگار را در تصمیم‌گیری برخی از سیگاری‌ها برای ترک سیگار پررنگ‌تر جلوه می‌دهد.

دکتر سارا جکسون از دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: «اگر سیگار می‌کشید، می‌توانید با روی آوردن به سیگارهای الکترونیکی میزان هزینه‌های خود را کاهش دهید».

به هر حال تحقیقاتی که در سال‌های اخیر انجام شده نشان می‌دهد که سیگاری‌ها به‌طور متوسط هر هفته ۲۰ پوند برای سیگار خرج می‌کنند و این در حالی است که هزینه مصرف‌کنندگان سیگار الکترونیکی ۶.۳۰ پوند در هفته است.

این یعنی با افزایش قیمت‌ها سیگاری‌ها یا تعداد سیگارهایی را که می‌کشند کاهش دادند یا به سیگارهای دستی ارزان‌تر روی آوردند؛ و مشخص است که این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت و قیمت سیگار یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های سیگاری‌ها برای ترک یا کاهش تعداد سیگارهای که می‌کشند خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی