معلم

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشجویان سال دوم دانشگاه‌های دیگر که تمایل دارند در دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشجومعلم ادامه تحصیل داده و معلم شوند؛ می‌توانند بر اساس آیین نامه در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل دهند.

به گزارش ایران‌پژواک، چندی پیش رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد که برخی دانشجویان سال سوم دانشگاه‌های غیر از فرهنگیان٬ بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند.

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در این باره گفت: دانشجویان سال دوم دانشگاه‌های دیگر که تمایل دارند در دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشجومعلم ادامه تحصیل داده و معلم شوند؛ می‌توانند بر اساس آیین نامه و اطلاعیه دانشگاه فرهنگیان در رشته‌های مختلف و مورد نیاز به کار خود ادامه دهند.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان براساس آیین نامه‌ای که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده٬ بنا به نیاز خود در رشته‌های مختلف دانشجو می‌پذیرد.

او با بیان این که دروسی که دانشجویان در دانشگاه خود گذرانده‌اند٬ در دانشگاه فرهنگیان لحاظ می‌شود؛ تصریح کرد: در آیین نامه آمده دانشجویانی که به هر دلیلی تمایل به تغییر رشته دارند٬ دروس گذرانده‌ آن ها بررسی و لحاظ می‌شود تا دانشجویان دروس تکراری را نخوانند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: بخش‌های سیاستی آیین نامه طراحی شده و به محض این که تمام بخش‌های آن تکمیل شود از سوی دانشگاه فرهنگیان ارائه و نحوه ورود آن از طریق وزارت آموزش و پرورش اطلاع رسانی می‌شود.

فرهادی در پایان اظهار کرد: پیش بینی می‌شود این آیین نامه از مهر اجرایی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی