تونل

ایلان ماسک و شرکت بورینگ کمپانی او ایده حل مشکل شلوغی شهرهای ساحلی را با حفر شبکه‌های تونل زیرزمینی پیشنهاد داده‌اند و قصد دارند این طرح را در شهری در فلوریدا عملیاتی کنند.

به گزارش ایران پژواک به نقل از ورج، شهردار شهر فورت لادردیل در توئیتی اعلام کرده که قرار است ایده شبکه تونل زیرزمینی تسلا در این منطقه عملیاتی شود.

البته هنوز قراردادی بین دو طرف برای عملیاتی کردن طرح مذکور منعقد نشده، اما شهردار فورت لادردیل ایده مذکور را خلاقانه و رویکردی بی سابقه برای حل مشکلات ترافیکی و حمل و نقل توصیف کرده است.

طرح مذکور که لوپ لاس اولاس نام خواهد گرفت، مرکز این شهر را به نوار ساحلی متصل خواهد کرد. تا پیش از این بورینگ کمپانی ایلان ماسک سه تونل آزمایشی را بر مبنای این طرح احداث کرده است. یکی از این تونل‌های آزمایشی در لس آنجلس برپا شده و دو تونل یک کیلومتری هم در لاس وگاس راه اندازی شده‌اند.

ایلان ماسک ایده ایجاد یک شبکه تونل زیرزمینی را در میامی نیز پیشنهاد کرده که البته تکمیل آن به ۳۰ میلیون دلار هزینه نیاز دارد. اجرای برخی از این ایده‌ها مانند تونل اتصال واشنگتن به بالتیمور و سیستم لوپ شیکاگو نیز لغو شده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی