برلوسکونی

به دنبال مرگ سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا در سن ۸۶ سالگی، تمام توجهات به املاک و مستغلات بر جای مانده از او معطوف شده است.

به گزارش ایران‌پژواک از روزنامه دیلی میل، سیلویو برلوسکونی دوشنبه گذشته در حالی درگذشت که از خود چندین باب ویلا، عمارت‌های کنار دریاچه، پنت‌هاوس، آپارتمان و ساختمان‌های کاخ‌مانند در سراسر ایتالیا و دیگر نقاط جهان بر جای گذاشته که ارزش آنها حدود چهار میلیارد پوند برآورد می‌شود.

بر اساس ارزیابی‌های موجود، ارزش امپراتوری املاک برلوسکونی چهار میلیارد پوند تخمین زده می‌شود. "ویلا سرتوسا"، یک زمین وسیع ۲۶ هزار فوت مربعی متشکل از ۶۸ اتاق در ملکی به مساحت ۱۷۰ هکتار در ساردینیاست که در دهه ۷۰ میلادی خریداری شده است.

نگاهی به امپراتوری املاک چهار میلیارد پوندی برلوسکونی

این ویلا جدا از ۲۵ اتاق خواب، پنج استخر و آمفی تئاتر ۳۰۰ نفره شبیه به یونان باستان، با آتشفشانی ساختگی در محوطه خود، که با تکان دادن یک سوئیچ صدای فوران را منتشر می‌کند، هر بازدیدکننده‌ای را مبهوت می‌کند. گدازه‌های ساختگی هم از دهانه این آتشفشان به بیرون فوران می‌کنند.

نخست‌وزیر درگذشته ایتالیا در خارج از این کشور هم خانه‌هایی داشت؛ در کن فرانسه، ویلاهایی در آنتیگوا، باربودا و برمودا. کم‌ارزش‌ترین خرید او، خانه‌ای به نام The Two Palms در جزیره لامپدوزا، جنوبی‌ترین نقطه ایتالیا بود.

نگاهی به امپراتوری املاک چهار میلیارد پوندی برلوسکونی

ثروت برلوسکونی از جمله از طریق مالکیت برخی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های ایتالیا از جمله باشگاه فوتبال آث‌میلان به دست آمده بود و چگونگی تقسیم آن میان پنج فرزندش هنوز مشخص نیست. پنج فرزند او حاصل دو ازدواج است.

به گزارش سی‌ان‌ان، این غول رسانه‌ای که چهار بار بر کرسی صدارت ایتالیا تکیه زد، در ۵۷ سالگی وارد سیاست شد. اما پیش‌تر و در دهه ۶۰ میلادی ثروت خود را با ساخت و ساز و معامله املاک و مستغلات بدست آورد و پس از آن هم در رسانه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کرد. در دهه ۷۰ میلادی او تلویزیون کابلی تی‌وی میلانو را راه‌اندازی کرد و همچنین دو شبکه کابلی دیگر ایتالیایی را هم خرید. این شبکه‌های تلویزیونی در سال ۱۹۷۸ در هولدینگ خانوادگی تازه‌تاسیس او با عنوان فین‌اینوست گنجانده شدند. برلوسکونی از طریق همین هولدینگ بعدتر توانست بخش عمده‌ای از سهام برخی از بزرگترین رسانه‌های اروپا و همین طور باشگاه آث‌میلان را به‌دست آورد.

مسائل حقوقی مناقشات سیاسی برلوسکونی ارتباطی نزدیک با امور تجاری او داشت. او طی دو دهه حضور در دنیای سیاست، ۱۷ بار به اتهام‌های گوناگون از جمله اختلاس، تقلب مالیاتی و رشوه‌خواری محاکمه شد. البته او پیوسته اتهامات خود را تکذیب کرد و بسیاری از احکام صادره برای این پرونده‌ها هم در دادگاه تجدیدنظر ملغی شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی