• ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
  • کد خبر: 33741
تایتانیک

این عکس‌های کمیاب نشان می‌دهد که درون کشتی تایتانیک واقعاً چه شکلی بوده است.

به گزارش ایران‌پژواک، شیفتگی مردم به کشتی تایتانیک چندین نسل را در بر می‌گیرد و هیچ سوالی در مورد دلیل آن وجود ندارد. کشتی اقیانوس پیمای لوکس ۷.۵ میلیون دلاری (بیش از ۲۰۰ میلیون دلار امروز) نشان دهنده عظمت بود و برای بسیاری چراغ امید بود. ساخت آن در ۳ مارس ۱۹۰۹ آغاز شد و پس از تکمیل، بزرگترین کشتی در نوع خود بود (تقریباً سه زمین فوتبال به طول یک ساختمان ۱۷ طبقه!).

در ۱۰ آوریل ۱۹۱۲، کشتی تایتانیک اولین سفر خود را از ساوت‌همپتون، انگلستان به شهر نیویورک آغاز کرد. اما چند روز پس از سفر، کشتی به کوه یخ برخورد کرد و ظرف چند ساعت غرق شد. حدود ۱۵۰۰ نفر در این فاجعه جان باختند. امروزه، این کشتی در انتهای اقیانوس اطلس قرار دارد.

به عکس‌های کمیاب یکی از زیباترین کشتی‌هایی که تاکنون وجود داشته است نگاه کنید.

اتاق خواب درجه یک
در کشتی تایتانیک ۸۴۰ اتاق خواب مهمان وجود داشت، ۴۱۶ اتاق در طبقه اول، ۱۶۲ در طبقه دوم و ۲۶۲ اتاق در طبقه سوم.

درون کشتی تایتانیک واقعا چه شکلی بود؟

اتاق خواب درجه دو
بسیاری از امکانات رفاهی درجه دو با اتاق‌های درجه یک که در آن زمان در کشتی‌های دیگر پیدا می‌کردید برابری می‌کرد. هزینه خوابیدن در چنین اتاقی تقریباً ۶۰ دلار (تقریباً ۱۷۰۰ دلار امروز) بود.

درون کشتی تایتانیک واقعا چه شکلی بود؟

اتاق نشیمن لوکس
مجلل‌ترین سوئیت‌های کشتی، سوئیت‌های پارلور، شامل شومینه و اتاق‌های نشیمن خصوصی بود. فقط چهار عدد وجود داشت. بلیط‌های حیرت انگیز آن ۴۳۵۰ دلار (امروز ۱۱۵۰۶۰ دلار) قیمت داشت.

درون کشتی تایتانیک واقعا چه شکلی بود؟

سالن سیگار کشیدن
شیشه‌های رنگی زیبا در طراحی گنجانده شده بود. تکه‌هایی از قاب پنجره‌های شیشه‌ای رنگی هنوز هم پس از ۱۰۰ سال در محل خرابه‌های کشتی یافت می‌شود.

درون کشتی تایتانیک واقعا چه شکلی بود؟

اتاق مطالعه
اتاق دنج خواندن و نوشتن درجه یک مملو از صندلی‌های استراحت بود. مسافران می‌توانستند کتاب‌هایی را از کتابخانه کشتی که به‌عنوان سالن استراحت درجه دو نیز عمل می‌کرد، بیرون بیاورند.

درون کشتی تایتانیک واقعا چه شکلی بود؟

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی