عکس

در روز ۲۴ سپتامبر، چری تصویر رسمی از شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی Fengyun T۱۱ را منتشر کرد که دومین مدل از سری جدید NEV (خودروی برقی جدید) است. در همان زمان، چری اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۲۴ شش خودروی جدید را روانه بازار خواهد کرد.

به گزارش ایران‌پژواک، پیش‌تر در ۱۷ سپتامبر، Car News China گزارش داد که چری سری Fengyun را برای تمرکز بر NEV‌ها بازگردانده است. سری فنگیون در همان سطح سری Tiggo، Arrizo و Tansuo قرار خواهد گرفت. اولین مدل از این سری جدید، سدان پلاگین هیبریدی A۹ است.

Fengyun زمانی یکی از مدل‌های کلاسیک چری در اوایل تاسیس این برند بود. در دسامبر ۱۹۹۹، سدان Fengyun برای اولین بار از خط تولید خارج شد. در عین حال، از آنجایی که چری مجوز ساخت خودرو را نداشت، این سدان تنها به عنوان تاکسی قابل استفاده بود.

بد نیست بدانید که ایران‌خودرو و سایپا در اوایل دهه ۱۳۴۰ شمسی در ایران تاسیس شدند.

دو سال بعد، چری با سایک همکاری کرد تا سدان فنگیون را با نام SAIC-Chery با قیمت ۱۲ هزار دلار در بازار خودروی چین عرضه کند. در همان سال ۲۸ هزار دستگاه از این خودرو فروخته شد و در سال بعد به عدد ۵۰ هزار دستگاه رسید. تا سال ۲۰۰۳، حجم فروش تجمعی این خودرو به ۱۰۰ هزار دستگاه رسید. با این حال، این مدل در سال ۲۰۱۶ توقف تولید شد.

پیشرفت خیره‌کننده‌ خودروسازی که ۳۰ سال بعد از ایران خودرو شروع کرد!

در اولین تصویر رسمی، این خودرو دارای نمای جلویی بسته، دستگیره‌های در مخفی و ستون‌های B ،C و D، برای ایجاد جلوه سقف معلق سیاه شده‌اند. چهره جلویی با نوارهای LED افقی کوتاه در هر طرف، یک نوار چراغ جلو و آرم سری Fengyun که در مرکز قرار گرفته است، روشن می‌شود. علاوه بر این، رینگ‌های چند پره بزرگ آن، اسپرت بودن خودرو را بیشتر می‌کند. گفتنی است Fengyun T۱۱ به آینه‌های بغل دیجیتال و فناوری لیدار روی سقف نیز مجهز شده است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که خودروی جدید دارای عملکردهای پیشرفته کمک رانندگی باشد.

به گفته چری، نسخه تولیدی T۱۱ به طور رسمی در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. چری به تدریج در حال گسترش بازار NEV هاست. در حال حاضر چری دارای برندهای زیر است: Chery New Energy ،Exeed، Jetour و iCAR. طبق برنامه این شرکت، در مجموع شش مدل تحت سری Fengyun تا پایان سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

پیشرفت خیره‌کننده‌ خودروسازی که ۳۰ سال بعد از ایران خودرو شروع کرد!

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی