رئیس جمهور

رئیس جمهور، سهم جمهوری اسلامی را در گردش اقتصادی منطقه بالا توصیف کرد و در عین حال خواستار انجام تلاش‌های گسترده برای ارتقای این سهم شد.

به گزارش ایران پژواک، سیدابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح آزادراه شیراز ـ اصفهان، این پروژه را افتخارآفرین توصیف کرد و گفت: آزادراه شیراز ـ اصفهان در جهت رفاه مردم و تکمیل مسیر شمال به جنوب کشور احداث شده است.

وی با بیان اینکه این آزادراه قطعه‌ای حساس بوده که کارهای فنی انجام شده در آن قابل تقدیر هستند، افزود: بخش‌ها و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلفی در احداث این آزادراه مشارکت و همراهی داشته‌اند تا هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد و در این مسیر کار جهادی انجام شده است که باید از آن قدردانی کرد.

رئیسی با تصریح اینکه اجرای این پروژه رضایت مردم و خداوند را دنبال دارد، افزود: این بسیار مهم است که مردمی که از این منطقه و مسیر عبور می‌کنند، راضی باشند و احساس کنند که ترددشان تسهیل شده است.

رئیس جمهور کشورمان با یادآوری اینکه صرفه‌جویی زمان با افتتاح این پروژه بسیار خوب است، افزود: باید کارهایی انجام شود که در زمان صرفه‌جویی می‌کند یعنی کارهای ما باید به نحوی باشد که هزینه و زمان را کاهش داده و بهره‌وری را افزایش دهد تا مردم بهتر بتوانند از این اقدامات استفاده کنند.

آزادراه شیراز ـ اصفهان به سمت بوشهر تکمیل شود

وی با تأکید بر اینکه حتماً مسیر آزادراه به سمت بوشهر دنبال شود، از وزارت راه و استاندار بوشهر و تمام دست‌اندرکاران آزادراه خواست تا همت خود را گماشته که این کار ادامه پیدا کند و به بوشهر برسد و مسیر تکمیل شود یعنی مسیر به بزرگراه شیراز ـ بوشهر برسد.

رئیسی با بیان اینکه این مسیر می‌تواند کار را تکمیل کرده و مسیر شمال به جنوب کشور را تکمیل کند، افزود: بزرگراه شیراز ـ اصفهان به نام حضرت شاهچراغ(ع) نامگذاری شود چراکه آن حضرت، چراغ راهی در این منطقه هستند و باید بزرگراه شاهچراغ(ع) از شیراز به اصفهان و از شیراز به بوشهر تکمیل شود و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

رئیس جمهور همچنین از زحمات مهندسان و کارگرانی که در احداث آزادراه شیراز ـ اصفهان تلاش کرده‌اند و از صبر خانواده‌های آنان قدردانی کرد و افزود: کارهای ریلی و جاده‌ای که از نظر فنی قابل بیان هستند، به خوبی انجام شده است و این‌ها کارهای ماندگار برای کشور بوده و نمادی از نوآوری، خلاقیت و تلاش‌های مهندسان ایرانی هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید یاد کسانی که برای رفاه حال مردم و خدمت به مردم جان خود را از دست دادند تا بخشی از مشکلات مردم حل شود، گرامی داشت، گفت: ما نیازمند کار و تلاش جهادی در کشور هستیم. همه کسانی که امروز در این کشور و در هر کجا در کسوت خدمتگزاری هستند، بدانند باید تلاششان را مضاعف کنند.

رئیسی با بیان اینکه امروز می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را کشور پیشرفته و فناور نامید، افزود: باید یکسری زیرساخت‌هایی آماده کنیم. کشورهای اطراف هم همواره تأکید می‌کنند که امروز آسان‌ترین، ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین مسیر، مسیر جمهوری اسلامی برای ارتباط شمال و جنوب و شرق و غرب است.

رئیس جمهور تأکید کرد: ایران اسلامی می‌تواند مسیر بسیار خوبی در این مسیر باشد لذا کارهای جاده‌ای و ریلی در این مدت به جدیت دنبال می‌شود و در جهتی هستند که بتوانیم از این ظرفیت در جهت توسعه اقتصادی منطقه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه سهم جمهوری اسلامی در گردش اقتصادی منطقه سهم بالایی است، گفت: تلاش‌های خوب زیادی در این مدت شده است اما کافی نیست و باید تلاش‌های زیادی انجام شود که جمهوری اسلامی بتواند این سهم را در شرایط اقتصادی و تجاری و داد و ستد منطقه داشته باشد.

رئیسی یکی از زیرساخت‌های مهم در تحقق این امر را تکمیل مسیرهای شمال و جنوب و شرق و غرب دانست و افزود: مسیرهای ریلی نیز اهمیت زیادی در این رابطه دارند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز برای همه روشن است که ایران به برکت حضور مردم در صحنه‌های مختلف و همچنین خون شهدا و سراداران رشید اسلام و نیروهای متخصص و متدین و با اراده، ایران قوی است و در این کشور تولید قدرت شده است.

وی یادآور شد: امروز وزارت دفاع هم تولید موشک می‌کند هم تولید پهپاد و هم در کنار مردم برای مردم بزرگراه و آزادراه می‌سازد و کار ریلی می‌کند. سپاه و ارتش هم همین هستند و همه اینها در کنار مردم برای رفع مشکلات مردم خدمت می‌کنند یعنی هم کار تولید قدرت انجام داده و هم به مردم خدمت می‌کنند.

تولید قدرت تنها در عرصه صنعت نظامی نیست

رئیسی با تأکید بر اینکه تولید قدرت تنها درحوزه کار صنعت نظامی نیست بلکه تولید قدرت در حضور مردم در صحنه‌ها هم هست و این‌ها همگی جلوه‌های قدرت هستند، افزود: همچنان که نیروهای مسلح در عرصه‌های مختلف تولید قدرت می کنند که اینها برای ما بسیار افتخارآمیز هستند، در خدمت به مردم هم حضور دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه به تولید قدرتی که جوانان مجاهد در منطقه برای دفاع از خاک، وطن و مردم خودشان انجام می‌دهند، افتخار می‌کنیم، گفت: آنچه امروز در فلسطین انجام می‌شود، حرکت مجاهدانه‌ای است که حقیقتاً نمادی از تولید قدرت برای دفاع از وطن، مردم و منطقه است و این اقدامات همیشه برای ما و سایر ملت‌های مسلمان افتخار است.

وی بیان کرد: امروز رژیم صهیونیستی چون حریف جوانان مجاهد فلسطین نمی‌شود بمب بر سر مردم بی دفاع این کشور می‌ریزند. اینکه تلاش برای پیروزی نیست این شکست است که انسان بخواهد با زن و بچه مردم طرف شود.

رئیسی ادامه داد: پاسداشت این تولید قدرتی که با هدایت رهبری و با حضور مردم در کشورمان انجام شده، آن است که ما برای رسیدن به قله حرکتی مجاهدانه کنیم و هیچ خستگی در خودمان راه ندهیم و هیچ خستگی هم نباید راه داد و باید حرکت مجاهدانه را ادامه داد چنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند به قله نزدیکیم و حقیقت همین است.

رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه اقدامات بسیاری در کشور انجام می‌شود، گفت: در برخی از مناطق تمام شهر و منطقه تبدیل به کارگاه شده‌اند و کار می‌شود. برق‌رسانی، آب‌رسانی، تکمیل جاده‌ها، ساماندهی ریل‌ها و... همگی تولید قدرت در کشور می‌کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی