آنتونی بلینکن

مشاور سابق پنتاگون پوشیدن جلیقه ضدگلوله توسط بلینکن در فرودگاه بغداد را شرم آور توصیف کرد.

به گزارش ایران‌پژواک از مهر، «داگلاس مکگرگور»، مشاور سابق پنتاگون در واکنش به سفر وزیرخارجه آمریکا به عراق و پوشیدن جلیقه ضدگلوله توسط بلینکن در فرودگاه بغداد گفت: «مایه شرم است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عراق مجبور به پوشیدن جلیقه ضدگلوله شد.»

روز گذشته وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با نخست وزیر عراق، بلافاصله به فرودگاه بغداد رفته و در حالی که جلیقه ضد گلوله به تن کرده بود، عراق را ترک کرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز روز دوشنبه در گزارشی اعتراف کرد که سفر منطقه‌ای آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به اردن، عراق و ترکیه شکست خورده و به هیچیک از اهداف خود در خصوص غزه دست نیافته است، چراکه تل آویو سیاست نسل کشی غیرنظامیان را تا اکنون متوقف نکرده است.

واشنگتن تایمز نوشت: سفر بلینکن به خاورمیانه برای طرح پیشنهادی آتش بس انسانی در شرایطی صورت گرفت که منطقه یک هفته ملتهب و تنش آفرینی را پشت سر گذاشته بود و در عین حال، اسرائیل به روند کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه ادامه می‌داد.

تحلیلگر این گزارش با اشاره به حضور نپذیرفتن وزیر خارجه آمریکا از سوی رییس جمهور ترکیه به نشانه اعتراض به کشتار مردم غزه نوشت: بلینکن پس از پایان نشست خود با همتای ترکیه‌ای خود به روشنی به عدم اتفاق نظر با مقامات کشورهای منطقه اذعان کرد.

این روزنامه شاخص آمریکایی در ارزیابی خود از نتایج سفر بلینکن درباره جنگ اسرائیل و حماس نوشت: وزیر خارجه آمریکا در دیدارهای خود با سران کشورهای منطقه صرفاً به موضوع آزادی گروگانان اسرائیلی و به ویژه آمریکایی نزد حماس پرداخت و با بی توجهی به جان باختن هزاران فلسطینی توسط اسرائیل در مذاکرات خود با مقامات منطقه عدول کرد.

واشنگتن تایمز با اشاره به شعارهای ضد آمریکایی شهروندان ترکیه همزمان با دیدار بلینکن با هاکان فیدان، همتای ترکی خود اضافه کرد که مأموریت بلینکن از زمان آغاز درگیری با شکست روبه‌رو شده است، زیرا از سویی، اسرائیل مخالف وقفه انسانی در حمله به غزه است و در مقابل، کشورهای اسلامی و عربی نیز کماکان بر طرح آتش بس فوری همزمان با افزایش شمار قربانیان بمباران اسرائیل در غزه پافشاری می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی