ترامپ

دونالد ترامپ در گفت‌وگویی اظهار کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، در روز اول کاری خود یک «دیکتاتور» خواهد بود!

به گزارش ایران‌پژواک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ از قدرت خود برای انجام اقدامات تلافی‌جویانه سوءاستفاده خواهد کرد، گفت: تنها در روز اول. می‌خواهم مرزها را ببندم و نفت استخراج کنم، استخراج کنم و استخراج کنم!

او کمی بعد با اشاره به «شان هانیتی»، مفسر آمریکایی که این سوال را از او پرسیده بود، گفت: از این آدم خوشم می‌آید. از من پرسید «دیکتاتور که نمی‌شوی، نه؟» گفتم نه، نه، فقط در روز اول. مرزها را می‌بندیم و استخراج می‌کنیم. بعد از آن، دیگر دیکتاتور نخواهم بود!

کمپین انتخاباتی جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا به‌سرعت ویدیوی این سخنان ترامپ را در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر کرد و نوشت: دونالد ترامپ دقیقاً بیان کرده است که در صورت پیروزی چه خواهد کرد. او گفت که در روز اول دیکتاتور خواهد بود.

مسئول کمپین بایدن در ادامه نوشت: آمریکایی‌ها باید این حرف‌های او را جدی بگیرند.

دقایقی پیش از آنکه ترامپ این اظهارات را درباره دیکتاتور شدن خود مطرح کند، او از پاسخ به پرسشی مشابه از سوی هانیتی طفره رفت.

این رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت پیروزی در انتخابات قصد دارد «از قدرت سوءاستفاده کرده، قانون را زیر پا گذاشته و از اختیارات دولتی خود برای اعمال فشار به دیگران» استفاده کند، در اشاره‌ای آشکار به دولت دموکرات کنونی آمریکا گفت: منظورتان همین مدلی است که امروز آن‌ها از قدرت استفاده می‌کنند؟

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی