کنکور سراسری

به گفته رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، ۱۴ نفر از رتبه‌های زیر ۱۰ کنکور ۱۴۰۲ که از مناطق محروم بودند، «سمپادی» بوده‌اند.

به گزارش ایران‌پژواک، الهام یاوری با بیان اینکه تقریبا همواره سهم سمپاد از رتبه‌های برتر کنکور ۷۰ درصد است و امسال نیز ۶۸ درصد از رتبه‌های تک رقمی زیر ۱۰ کنکور ۱۴۰۲ در چهار گروه آزمایشی سمپادی بودند، اظهار کرد: به طور کلی جمعیت قابل توجهی از بچه‌هایی که در کنکور ۱۴۰۲ رتبه‌های تک رقمی گرفتند مربوط به مناطق دو و سه آموزشی(مناطق کم برخوردار) بودند.

وی توضیح داد: امسال ۱۵ نفر و سال گذشته ۱۴ نفر از رتبه‌های تک رقمی کنکور مربوط به مناطق دو و سه آموزشی یعنی مناطق کم برخوردار بودند و این باعث افتخار ما است که عرض کنیم ۱۴ نفر از ۱۵ نفر رتبه تک رقمی مناطق دو و سه آموزشی در کنکور امسال و ۱۴ نفر از ۱۴ نفر رتبه تک رقمی مناطق دو و سه آموزشی در کنکور سال گذشته، دانش آموزان سمپادی بودند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر نگرانی در خصوص مهاجرت سمپادی‌ها پس از اتمام تحصیلات دوره متوسطه دوم و ورود به دانشگاه توضیح داد: از میان دانشجوهایی که مهاجرت می کنند، تفاوت مععناداری بین بچه‌هایی که قبلا سمپاد بوده‌اند و بچه‌هایی که سمپادی نبوده‌اند، وجود ندارد و در شرایط مساوی میان این دو دسته دانشجو تفاوت معناداری در امر احتمال مهاجرت وجود ندارد.

یاوری در پاسخ به اینکه به طور کلی وضعیت مهاجرت سمپادی‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟، تصریح کرد: دوست داریم این بچه‌ها حتما در کشور بمانند و از طرفی دیگر دوست داریم برکات بچه‌هایی که از کشور خارج می شوند، چه از طریق برگشت به کشور و چه با روشهای متفاوت دیگر، بیشتر به کشور برسد چراکه این افراد می‌توانند در خدمت جامعه و فرهنگ کشور خود باشند.

وی در عین حال با بیان اینکه سمپاد متولی دانش آموزان تا پایان دوره دبیرستان است و پس از آن مسیر تربیتی این افراد بر عهده وزارت علوم، بهداشت و بنیاد ملی نخبگان است، تاکید کرد: خیلی دوست داریم عرق ملی، عرق دینی و خانوادگی سمپادی‌ها افزایش یابد؛ دوست داریم وقتی بچه‌ها در معرض مهاجرت قرارمی گیرند با داده‌های واقعی‌تر و دقیق‌تر در این زمینه فکر کرده و تصمیم گیری کنند لذا در این زمینه فوق برنامه‌های متنوعی برای بچه‌های سمپادی داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی