اکبر احمدپور نماینده خواف

اکبر احمدپور نماینده خواف با ۸۵.۴ درصد رکورد بیشترین غیبت در جلسات مجلس شورای اسلامی را شکست.

به گزارش ایران‌پژواک، کارنامه عملکرد نمایندگان مجلس یازدهم از جهت نظم و تعهدشان برای حضور در جلسات مجلس زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار گرفت.

آنگونه که روزنامه ایران روایت کرده، جدولی از درصد غیبت نمایندگان که براساس اطلاعات منتشرشده در سامانه اینترنتی شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به آدرس shafanama.ir به‌دست آمده، نشان می‌دهد که اکبر احمدپور نماینده خواف با ۸۵.۴ درصد رکورد بیشترین غیبت در جلسات مجلس را از آن خود کرده و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر با حضور در تمام جلسات منظم‌ترین نماینده بوده است.

در میان نمایندگان تکیه زده بر ۳۰ کرسی مختص حوزه انتخابیه تهران هم علی خضریان با ۰.۶ درصد غیبت، منظم‌ترین و مجتبی رضاخواه با غیبت در ۴۰ درصد جلسات نامنظم‌ترین نمایندگان بوده‌اند. جالب است که از حیث مشارکت و فعالیت نیز خضریان با مشارکت در ۱۷۰۸ رأی‌گیری و ارائه ۴ طرح در شمار ۵ نفر از فعال‌ترین نمایندگان قرار دارد و رضاخواه تنها در ۹۴۹ رأی‌گیری شرکت کرده است.

فارغ از قیاس نمایندگان از این حیث که روز گذشته در جدولی منتشر شد به نظر می‌رسد که در آستانه انتخابات مجلس، سامانه شفافیت آرای نمایندگان با ارائه جزئیات عملکرد آنها از حیث حضور و غیاب، مشارکت در رأی‌گیری و اعلام نظر موافق یا مخالف نمایندگان در قبال مصوبات مختلف می‌تواند مرجع خوبی برای مردم در ارزیابی‌شان از رویکرد و عملکرد وکلایی باشد که برای حضور مجدد در کرسی نمایندگی در انتخابات مجلس دوازدهم حضور دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی