• ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
  • کد خبر: 37371
کامالا هریس

هم‌زمان با افزایش نگرانی‌ دموکرات‌ها نسبت به کهولت سن رییس‌جمهور کنونی آمریکا، معاون او در گفت‌وگویی اعلام کرد که آمادگی «خدمت» را دارد.

به گزارش ایران‌پژواک، نشریه وال‌استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که کاملاً هریس، معاون رییس‌جمهور آمریکا اخیراً در گفت‌وگویی اعلام کرد که آمادگی دارد که به جای رییس‌جمهور، مسوولیت اداره دولت را به عهده بگیرد.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، کاملاً هریس در پاسخ به این پرسش که نگرانی‌ها نسبت به کهولت سن جو بایدن، رییس‌جمهوری این کشور افزایش یافته و احتمالاً نتواند در رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری عملکرد درستی داشته باشد، تأکید کرد که «آمادگی خدمت» را دارد.

آمادگی جسمانی و روانی بایدن ۸۱ ساله به عنوان مسن‌ترین رییس جمهور تاریخ آمریکا، برای بسیاری از رای‌دهندگان این کشور در سال منتهی به انتخابات ریاست جمهوری عاملی بسیار نگران‌کننده محسوب می‌شود به طوری که در نظرسنجی اخیر شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز، ۷۶ درصد پاسخ‌دهندگان نسبت به سلامت روانی و فیزیکی بایدن ابراز نگرانی کردند.

نظرسنجی جدید شبکه ای‌بی‌سی نیوز و مؤسسه افکارشنجی ایپسوس هم نشان می‌دهد که ۸۶ درصد از آمریکایی‌ها بر این باورند که جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا برای دوره دوم ریاست‌جمهوری بسیار پیر است.

به نوشته راشاتودی بایدن ۸۱ ساله پیرترین رئیس‌جمهوری است که تاکنون نامزد انتخابات آمریکا شده است و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و رقیب احتمالی او از حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴، ۷۷ سال سن دارد».

۵۹ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنین معتقدند که علاوه بر بایدن، ترامپ هم برای نامزدشدن بای انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور پیر هستند.

این نظرسنجی دو روز پس از آن انجام شد که رابرت هور، بازپرس ویژه، گزارش خود را درباره نحوه برخورد بایدن با اسناد محرمانه منتشر کرد که در آن رئیس جمهور را پیرمردی خوش‌نیت با حافظه ضعیف توصیف کرد.

کاملا هریس: آمادگی جانشینی «بایدن» را دارم

همچنین نتایج نظرسنجی اخیر «فایننشال تایمز» و دانشکده «استفان رأس» در دانشگاه ایالتی میشیگان نشان می‌دهد که یک سوم آمریکایی‌ها معتقدند که سیاست‌های اقتصادی بایدن موجب آسیب زیادی به اقتصاد این کشور شده است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی آمریکایی‌ها بیشتر به سیاست‌های اقتصادی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور نسبت به سیاست‌های جو بایدن باور دارند.

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که این نظرسنجی نشان داد که تنها ۳۱ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند اقدامات اقتصادی بایدن به سود این کشور بوده است.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان (۴۹ درصد) اعلام کردند که شرایط مالی آنها در دوران ریاست جمهوری بایدن بدتر شده است. تنها ۱۷ درصد از آمریکایی‌ها اعلام کردند که وضعیت مالی آنها از زمان ورود بایدن به کاخ سفید بهبود یافته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی