عیسی زارع پور

در حالی که عیسی‌ زارع‌پور، وزیر ارتباطات یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی است، می‌گوید که موضوع جرم بودن فیلترشکن‌ها در مصوبه شورای عالی فضای مجازی را از صدا و سیما شنیده است!

به گزارش ایران‌پژواک، مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی نکات بسیاری در خود داشت که با واکنش گسترده کارشناسان و فعالان اینترنت مواجه شد اما در این میان نکته‌ای که بیش از همه جلب توجه می‌کند شانه خالی کردن دوباره شخص وزیر ارتباطات از زیر بار مسئولیت و حواله دادن ماجرا به دیگران است.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره اعلام جرم نسبت به استفاده از فیلترشکن‌ها، گفت: این موضوع را از طریق صدا و سیما شنیده‌ام و هنوز به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است.

اینکه وزیر ارتباطات از چنین موضوع مهمی بی خبر مانده است به خودی خود جای تعجب دارد و موضوع وقتی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم وزیر ارتباطات یکی از اعضای حقوقی شورای عالی فضای مجازی است.

چطور یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی از محتوای چنین مصوبه مهمی بی‌خبر است و از طریق رسانه‌های از آن باخبر شده است؟

وزیر بی‌خبر ارتباطات!

وزیر ارتباطات بارها در واکنش به اتفاقاتی که در حوزه ارتباطات در کشور رخ می‌دهد نیز همواره مسئولیتی نمی‌پذیرد و اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

وزیر ارتباطات حتی زمانی که درخواست‌هایی مبنی بر ارائه گزارش‌های دقیق از ضرر فیلترینگ به اقتصاد کشور منتشر می‌شود می‌گوید در این مورد ارزیابی صورت نگرفته‌است تا بتوانیم آمار دقیقی در این خصوص اعلام کنیم.

عیسی زارع پور حتی در واکنش به گردش مالی بالای بازار سیاه فیلترینگ تنها از قوه قضائیه و «هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان» درخواست کرده بود تا ادعای فیلترشکن فروشی را بررسی کنند تا معلوم شود چه کسانی پشت مافیای فیلترشکن فروشی پنهان می‌شوند؛ در حال حاضر نزدیک به 3 ماه از این درخواست می‌گذرد و کماکان مردم و انجمن هیچ پاسخی در این خصوص دریافت نکرده‌اند.

در حالی که وزیر ارتباطات حتی از موضوعات روز کشور در حوزه ارتباطات نیز اطلاعی ندارد اما می‌گوید در وزارت ارتباطات حضور دارند که اختلالی به وجود نیاید؛ آن‌هم در شرایطی که از زمان ورود وی به این وزارتخانه اختلال دست از سر مردم بر نمی‌دارد!

مسلما چیزی چون مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی تاثیر زیادی بر کیفیت و شیوه استفاده از اینترنت می‌گذارد. جدای از آن بحث‌های بسیاری درباره مشکلات آن به میان آمده و بی‌پاسخ مانده است. آیا وزیر ارتباطات حتی در حد اطلاع نیز از این مصوبه بی‌خبر مانده است که باید ماجرا را از صدا و سیما بشنود؟

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی