• ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
  • کد خبر: 37680
مجلس شورای اسلامی

اسامی چهره‌های سیاسی که نتوانستند وارد مجلس دوازدهم شوند، منتشر شد.

به گزارش ایران‌پژواک، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت ۲۴ جمعه ۱۱ اسفند ماه خاتمه یافت؛ با مشخص شدن نتایج این دوره از انتخابات مجلس شاهد عدم توفیق برخی چهره‌های مطرح در راهیابی به خانه ملت بودیم.

«محمدرضا باهنر» دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، نماینده هفت دوره مجلس شورای اسلامی و از اعضای مؤثر شورای وحدت در این دوره از انتخابات و پس از دو دوره فاصله از نمایندگی مجلس ابتدا از حوزه انتخابیه تهران اعلام کاندیداتوری کرد.

گمانه زنی‌هایی بر سرلیستی او در فهرست انتخاباتی شورای وحدت مطرح شد که با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات و گرم شدن تنور انتخاباتی، گویا باهنر پیش‌بینی کرد که شورای وحدت بخت زیادی برای موفقیت صد درصدی در تهران ندارد، پس با صدور بیانیه‌ای از انتقال حوزه انتخابیه خود به شهر زادگاهش یعنی کرمان خبر داد و دعوت همشهریانش را از دلایل این تغییر حوزه انتخابیه برشمرد. حال با مشخص شدن نتایج آرای این شهر، باهنر با حدود ۲۱ هزار رأی نفر چهارم شد و از راهیابی به کرسی نمایندگی مجلس بازماند.

دیگر کرمانی مطرح «محمدرضا پورابراهیمی» از اعضای نسبتاً جوان حزب موتلفه است؛ وی با سابقه سه دوره پیاپی نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه کرمان و راور و ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس، از افراد ذی‌نفوذ مجلس به شمار می‌رفت که در این دوره با کسب حدود ۵۲ هزار رأی به عنوان نفر سوم حوزه انتخابیه خود برگزیده شد و منتخب اکثریت مردم کرمان و راور واقع نشد که به همین سبب در دوازدهمین دوره شاهد حضور او در خانه ملت نخواهیم بود.

«محمدباقر نوبخت» دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با سابقه ۴ دوره نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه رشت و خمام و ۸ سال حضور در دستگاه اجرایی دولت تدبیر و امید، در این دوره، از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام نمود و تأیید صلاحیت شد. در حالی که نوبخت طی نشستی با خبرنگاران از جمع بندی برای صدور لیست انتخاباتی در تهران خبر داده بود، در فاصله ۲۱ روز مانده به برگزاری انتخابات تصمیم به تغییر حوزه انتخابیه اش به شهر رشت و خمام گرفت، با مشخص شدن نتایج انتخابات، نام نوبخت در میان منتخبان رشت و خمام به چشم نمی‌خورد.

علی اصغر عنابستانی، نماینده دوره یازدهم مجلس از حوزه سبزوار بود که نامش با سیلی زدن به یک سرباز راهنمایی و رانندگی در شهر تهران که در خط ویژه جلوی ماشین او را گرفته بود بر سر زبان‌ها افتاد. موضوع «سیلی زدن به سرباز» بالاخره در این دوره از انتخابات گریبان‌گیر عنابستانی شد و منتخب اکثریت مردم سبزوار در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس واقع نشد.

حسن نوروزی که سابقه حضور در دوره‌های هشتم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد، از راهیابی به مجلس دوازدهم بازماند و حسن قشقاوی، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، از حوزه رباط‎‌کریم و بهارستان راهی مجلس شد.

در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز مردم مازندران از بین پنج نامزد به ترتیب آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی، آیت‌الله علی معلمی، آیت‌الله سید رحیم توکل و آیت‌الله سید صادق پیشنمازی را به عنوان نمایندگان خود در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتخاب کردند و به این ترتیب آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از حضور مجدد در مجلس خبرگان باز ماند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی