مترو

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: مدیرعامل مترو تهران گفته است که عقب‌ماندگی‌های مترو به خاطر تحریم‌هاست که حرف درستی است، اما مخالف اظهار نظر شهردار تهران است که فکر می‌کند مشکلات به خاطر بی‌عرضگی مسئولان است نه تحریم‌ها.

به گزارش ایران‌پژواک، مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه عقب ماندگی‌های مترو به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها در کوتاه مدت قابل جبران نیست، گفت: «برخی تجهیزات مترو به دلیل به روز رسانی نشدن زیرساخت ها، در دنیا تولید نمی‌شود.»

حرف مدیرعامل مترو به شدت درست است. تقریبا همه می‌دانیم که چرخ اقتصاد در ایران به دلیل تحریم‌ها نمی‌چرخد. به خاطر همین بارها و بارها کارشناسان گفتند و نوشتند که اگر می‌خواهید اقتصاد ایران رنگ آرامش به خود بگیرد، کاری کنید که سایه تحریم از سر ایران برداشته شود. این سایه وقتی برداشته می‌شود که سیاست خارجی ایران دچار تحول شود.

در این میان به جناب درستی باید یک نکته مهم را یادآوری کنیم و آنهم این است که رئیس او یعنی زاکانی شهردار تهران، زمانی که سودای ریاست جمهوری داشت، گفته بود که: «حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد از مشکلات بخاطر تحریم‌هاست و ۸۰ درصد باقی‌مانده را محصول بی عرضگی و بی فکری می‌دانم.»

اگر حرف زاکانی را معیار قرار بدهیم، باید بگویم که مدیر مترو اشتباه می‌گوید و مشکلات به خاطر تحریم‌ها نیست اگر هم هست همان ۲۰ درصد است و ۸۰ درصد دیگر به عرضه مدیران بر می‌گردد.

اگر واقعیت را معیار قرار بدهیم، شاید بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد مشکلات به خاطر تحریم‌هاست. اما مسئله این است که این حرف را زاکانی زمانی زد که روحانی سرکار بود. حالا که خودشان مسئولیت گرفته‌اند احتمالا نوک پیکان مشکلات به تحریم‌ها بر می‌گردد و عرضه هیچ نقشی در این میان ندارد.

دولت رئیسی، نمایندگان مجلس، شهردار تهران و همه آن‌هایی که در عصر روحانی، شعارهای عجیب و غریب می‌دادند با واقعیت‌های کشورداری آشنا نبودند، مثل بحث حل مشکل بورس در ۳ روز که بسیاری را انگشت به دهان گذاشته بود که چگونه ممکن است مسئله به این مهمی تنها در ۷۲ ساعت حل شود.

آن‌ها حالا که سرکار آمده‌اند با واقعیت بیشتر آشنا شده‌اند و کم کم درک می‌کنند کشورداری با شعار امکان پذیر نیست اگر بخواهی با وعده زندگی کنی بر یک چشم برهم زدنی دلار از ۲۵ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان می‌رسد.

کاش یکی از خبرنگارهای حوزه شهری که شهردار تهران را در خیابان بهشت تهران می‌بینند از او در مورد این اظهار نظر مدیر مترو سوال کنند تا ببیند پاسخ امروز زاکانی به تحریم و بی‌عرضگی چیست.

یکی از بدی‌های فضای مجازی برای مدیران این است که نقطه نظرات آدم‌ها، ثبت می‌شود و دیگر نمی‌شود به راحتی از زیر آن فرار کرد. شاید به خاطر همین است که دوست دارند در آن را تخته کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی